שולמית יצאה לערוך קניות לחג - ונרצחה בפיגוע: "אישה טובת לב"

זמן קצר אחרי שיצאה אמש מביתה כדי לערוך קניות ערב החג - התנפל על שולמית רחל עובדיה (84) המחבל מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה, וחבט בה למוות. הוא נמלט - והבוקר התגלתה גופתו אחרי שהתאבד. אביבה, גיסתה, אמרה לחדשות 13 ששוחחה עמה אתמול: "אישה מקסימה וטובת לב, בעלה עוד לא מעכל"

זמן צפייה: 13:48

שולמית רחל עובדיה, בת 84, יצאה אתמול (רביעי) לערוך קניות לקראת ארוחת ערב חג ראש השנה. זו הייתה הפעם האחרונה שבה יצאה מביתה שברחוב החשמונאים שבעיר. זמן קצר לאחר מכן התנפל עליה המחבל מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה, וחבט בה עם מוט ברזל עד שנפחה את נשמתה. הוא נמלט מהמקום והמשטרה פתחה במצוד אחריו, עד שהבוקר התגלתה גופתו כשהיא תלויה במבנה ברחוב בר כוכבא בתל אביב.

אביבה, גיסתה של המנוחה, סיפרה לחדשות 13: "היא יצאה לקנות ראש דג לראש השנה. היא תכננה לארח את כל המשפחה. אישה מקסימה וטובת לב". לדבריה, היא שוחחה עמה אתמול: "היא רצתה לאחל לי חג שמח ושנה טובה". עם זאת, בעלה של שולמית "עוד לא מעכל את הרצח". רחל הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים.

המבנה שבו נמצאה גופתו של המחבל מחולון
המבנה שבו נמצאה גופתו של המחבל מחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בינתיים, במבנה בתל אביב שבו נמצאה גופתו של המחבל שתלה את עצמו אחרי שרצח את שולמית רחל עובדיה, סיפרה עלמה, שמתגוררת בבניין, על כך ששמעה רעשים ולאחר מכן קמה לחלון כדי לברר את פשרם: "ראיתי המון שוטרים ומד"א. אמרו שהמחבל למטה ולהסתגר בבתים. זה היה מפחיד לדעת שהמחבל שרצח את האישה אתמול נמצא מתחת לבית שלי".

המחבל שרצח את שולמית רחל עובדיה
המחבל שרצח את שולמית רחל עובדיה

בתוך כך, מוקדם יותר היום, זמן קצר אחרי היוודע דבר גילוי גופתו של המחבל, סיפרה תושבת העיר לחדשות 13 כי "אתמול באזור ב-22:50 הייתי מחוץ לחנות בדיזנגוף פינת בר כוכבא. עבר גבר עם חזות ערבית עם טלפון ביד. הוא צילם כל חנות וכל פינה ברחוב. התקשרתי למשטרה. רק אחרי חצי שעה חזר אליי שוטר ושאל אותי: 'את עדיין רואה אותו?' - זה למרות שאמרתי להם שהוא עבר והלך לכיוון הכיכר. ברור שאני לא רואה אותו".

הזירה בה נמצאה האישה ללא סימני חיים בחולון
הזירה בה נמצאה האישה ללא סימני חיים בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לדבריה, שאל אותה השוטר אם היא התקשרה "כי הוא צילם?". אותה תושבת השיבה בחיוב וטענה כי המוקדן הוסיף ואמר: "אשלח לשם מישהו". עוד אמרה: "אני לא יודעת אם הוא באמת בסוף שלח מישהו".

בתוך כך, תנ"צ חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח, אמר הבוקר: "מיד לאחר האירוע אתמול, מהתובנות שלנו שהמחבל נמצא בבריחה מזירת האירוע, הופעלו ברחבי חולון ותל אביב מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, בפריסה רחבה לצורך לכידה של המחבל ומאמץ נוסף לתרום לתחושת הביטחון של תושבי אזור חולון ותא. במהלך הלילה התקבלו עשרות דיווחים על אנשים חשודים שעונים לתיאור של המחבל. במאמץ משותף עם השב"כ, לוחמי מג"ב, כוחות סמויים ומיוחדים נבדקו כל הדיווחים.

המבנה שבו נמצאה גופתו של המחבל מחולון
המבנה שבו נמצאה גופתו של המחבל מחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"בשעה 07:00 התקבל דיווח נוסף מאזרח שיצא מבית כנסת, הלך על דיזנגוף, הבחין בגופת אדם תלוי והזעיק את המשטרה. כוחות שהגיעו למקום הבחינו בגבר שעונה לתיאורו של המחבל כשהוא תלוי. כמה דקות לאחר מכן בוצע זיהוי, התברר שמדובר בגופת המחבל".