הותר לפרסום: סמל עוז דניאל נפל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה

סמל עוז דניאל, בן 19 מכפר סבא, לוחם שריון בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בשבת השחורה, והוכרז כחלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור לאחר שהרבצ"ר קבע את מותו. הלווייתו תתקיים מחר ב-14:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא

זמן צפייה: 03:29

דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה על-ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה: סמל עוז דניאל, בן 19 מכפר סבא, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7). הרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן, והממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביא אותו לקבורה. הלווייתו תתקיים מחר ב-14:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

מעיריית כפר סבא נמסר: "עוז ז"ל הוא בוגר חטיבת הביניים בר לב ותיכון גלילי. משפחתו וחבריו מספרים כי היה אוהב אדם וחבר אמיתי. מוזיקאי וגיטריסט שמאמין בכוחה של המוזיקה לשנות את העולם. עוז ז"ל בנם של אמיר ומירב ואח להדר יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא ביום שני 26.2.24 בשעה 14:00. אנו קוראים לתושבות ותושבי העיר ללוותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל ברחוב ויצמן סמוך לבית העלמין הצבאי ברחוב ויצמן פינת רחוב העמק. העיר כפר סבא אבלה את נפילתו, שולחת תנחומים למשפחתו ונלווה את בני המשפחה ברגעים הקשים".

ראש העיריה רפי סער מסר: "141 ימים עברו מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר וכולנו קיוונו שנזכה לבשורות טובות שלצערי לא הגיעו. 133 חטופות וחטופים עדיין מצויים בידי מרצחי החמאס וחובתנו לעשות הכל על מנת להשיבם הביתה במהירות הגבוהה ביותר שניתן. עוז היה ילד מדהים, תמיד עם הגיטרה והחיוך הכובש. מחר, בשעה 14:00, בבית העלמין הצבאי כפר סבא, נלווה את עוז בדרכו האחרונה. בשם תושבות ותושבי כפר סבא אני מבקש להביע את תנחומינו למשפחת דניאל ועיריית כפר סבא תלווה אותה בכל צורך. ליבנו עם המשפחה וזכרו יהיה נצור בלבנו לעד. יהי זכרו ברוך".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש על הירצחו של סמל עוז דניאל ז"ל. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת דניאל ושולחים תנחומים להוריו מירב ואמיר ואחותו התאומה הדר. עוז דניאל ז״ל (19), אהב את החיים, היה בעל חוש הומור וחיוך ענק. היה מוקף בהמון חברים ותמיד היה זה שהצחיק את כולם. חבריו של עוז מספרים שאי אפשר היה להתעלם מהאדם הערכי שהיה. עוז היה נגן גיטרה מחונן שהאמין כי בכוחה של המוזיקה לשנות את העולם. הלהקה האהובה עליו הייתה גאנז אנד רוזס. עוז ז״ל שירת בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה יחד עם חבריו לטנק. גופתו של עוז עדיין מוחזקת בשבי החמאס.

סמ"ר שי לוינסון
סמ"ר שי לוינסון | צילום: דובר צה"ל

לפני כחודש התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף מ-7 באוקטובר שגופתו נחטפה לרצועת עזה: סמ"ר שי לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7). הוא הוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור, לאחר שהרב הצבאי הראשי קבע את מותו בתום בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.

אל"מ אסף חממי
אל"מ אסף חממי | צילום: דובר צה"ל

עד כה פרסם צה"ל את שמותיהם של שישה חללי צה"ל החטופים בידי ארגון טרור, הבכיר בהם הוא אל"מ אסף חממי, בן 41 מקריית אונו, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. יחד עם גופתו נחטפו גופותיהם של שני חיילים בחפ"ק שלו: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, וסמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן. בנוסף הותר לפרסום שמו של סמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7.

לוחמי סיירת גבעתי סמ"ר נריה בלטה, סמ"ר עידו אלי זריהן
מימין: סמ"ר נריה בלטה, סמ"ר עידו אלי זריהן | צילום: דובר צה"ל

היום הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי סיירת גבעתי שנפלו בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה: סמ"ר עידו אלי זריהן, בן 20 מירושלים, וסמ"ר נריה בלטה, בן 21 משבי שומרון. בקרב בו נפלו שני הלוחמים נפצעו קצין ושני לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה.