הרמטכ"ל לראשי רשויות בשטחים: פעלו לדיכוי האלימות

ברקע העלייה הטרור היהודי ופעולות הנקם ביו"ש, הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס קיימו פגישה עם ראשי רשויות בשטחים ושיתפו אותם בשיקולים הביטחוניים לאור המצב. בנוסף, שוחחו איתם על אלימות המתנחלים נגד פלסטינים ודרשו מהם לפעול לדיכוי האלימות וכדי למנוע תמיכה בפורעים

זמן צפייה: 02:49

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, יחד עם אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, נפגש היום (שישי) עם ראשי רשויות בשומרון במטרה לשתף אותם בשיקולים הביטחוניים, והתייחס לאלימות המתנחלים בשטחים. הדרישה של בכירי צה"ל מראשי הרשויות בשומרון היא לפעול כדי לדכא את תופעת האלימות באמצעות ההשפעה והכוח שלהם על הפורעים - ולמנוע תמיכה בהם מטעם הרשויות וההתנחלויות המוסדרות.

אלוף הרצי הלוי
הרמטכ''ל רב אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

האלימות בשטחים חוותה עליית מדרגה לאחר הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם, כשבתגובה לו, מאות מתנחלים פרעו בכפרים פלסטיניים, הציתו רכבים ובתים ופצעו ככל הנראה מספר פלסטינים. אז, בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המתנחלים הולכים ברחובות הכפרים ללא נוכחות של צבא או משטרה במקום ומציתים רכבים ובתים של תושבים.

כמו כן, סרטון המציג אדם הקורע ספר קוראן שהופץ ברשתות החברתיות, התרחש לפני כשבועיים בכפר עוריף, בעת שמתנחלים מיצהר הגיעו לאיזור והחלו משחיתים בית-ספר ומסגד. בסרטון ניתן לראות שני אנשים רעולי פנים יוצאים ממסגד. לאחר מכן, אחד מהם, המלווה בכלב, לוקח ספר קוראן וקורע את דפיו ברחוב כשכלב עומד לצידו. תוך כדי המבצע בג'נין, מתנחלים הציבו מאחזים לא חוקיים בשטחים, מה שמשפיע לרעה על הקשב בצה"ל לפעילויות מבצעיות, גורם לביטולן ופוגע במאמצים לסכל פיגועים.

Screenshot 2023 06 25 073304
פורעים יהודים יורים אש חיה בכפר אום ספא. ארכיון

מוקדם יותר היום, כוחות מיוחדים של ימ"מ ושב"כ צרו על בית שני מבוקשים החשודים בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה שלשום בהר ברכה. במקום התפתח קרב יריות כשהשניים סירבו להסגיר עצמם - ובתום קרב יריות הם חוסלו.