חילופי אש בשכם: שני מחבלים חוסלו בקרב יריות עם כוחות הביטחון

כוחות מיוחדים של ימ"מ ושב"כ צרו על בית שני מבוקשים החשודים בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה שלשום בהר ברכה. השניים סירבו להסגיר עצמם - ובתום קרב יריות הם חוסלו. גלנט: "לא יהיה מעגל שלא יסגר, הכוחות יקבלו גיבוי מלא לביצוע כל פעולה"

זמן צפייה: 02:49

שני מחבלים חוסלו הבוקר (שישי) בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון בקסבה של שכם, כאשר כוחות מיוחדים של ימ"מ ושב"כ צרו על בית המבוקשים והם סירבו להסגיר עצמם, אז התפתח קרב יריות והם חוסלו. המחבלים הם חמזה מקבול בן ה-32 וח'ירי שאהין בן ה-34 שהיו מעורבים באירועי ירי בימים האחרונים בגזרה, וחשודים בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה שלשום בהר ברכה.

במסגרת הפעילות נתפסו כלי נשק אשר חשודים ששימשו את המפגעים, אין נפגעים לכוחות הביטחון. במקביל פעלו כוחות מיחידת דובדבן בשכונת ג'בל שימאלי, ועצרו שני מבוקשים, כאשר כוח מגדוד שקד עצר מבוקש נוסף בחלד אל עמוד. בהודעה משותפת לדוברות שב"כ, דוברות מג"ב ודובר צה"ל נמסר: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום ובכל זמן לסגור מעגל על כל מי שביצע פיגועים כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".

שני המחבלים שחוסלו בשכם
חמזה מקבול וח'ירי שאהין, המחבלים שחוסלו בשכם

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הבוקר עם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, ועם מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, ואמר: "הערכה רבה לכוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שסיכלו את המחבלים שביצעו השבוע פיגוע ירי בהר ברכה. כפי שפעלנו במחנה הפליטים בג'נין, והבוקר בקסבה של שכם, כך נפעל בכל מקום - בנחישות, בקטלניות ובעוצמה. לא יהיה מעגל שלא יסגר, ולא יהיה מחבל שלא ישלם את המחיר הכבד ביותר".

אחד המחבלים שחוסלו
אחד המחבלים שחוסלו
שני אקדחים שנתפסו בשכם
שני אקדחים שנתפסו בשכם

בצה"ל ובמערכת הביטחון יש הבוקר עשרות התרעות לפיגועים, בדגש על פיגועי ירי של חוליות מחבלים בצפון השומרון כפי שראינו אתמול, וההערכה היא כי מבצע "בית וגן" בג'נין העיר את השטח, וגרם לפלסטינים רבים למוטיבציה לצאת לפיגועים.