פיגוע דריסה ודקירה בת"א: 8 נפצעו, 5 במצב בינוני-קשה

מחבל דרס 8 בני אדם ברחוב פנחס רוזן שבצפון-מזרח העיר ולאחר מכן דקר כמה מהם. 5 נפצעו באורח בינוני-קשה והיתר קל, ובנוסף פונתה מהזירה נפגעת חרדה. המחבל, עבד אלואהב חלאילה, בן 20 מדרום הר חברון ששהה בישראל ללא אישור - חוסל. המפכ"ל: "בוצעו מעצרים בסביבת המחבל, משבח את האזרח שנטרל אותו"

זמן צפייה: 07:13

פיגוע בתל אביב: שמונה בני אדם נפצעו אחר הצהריים (שלישי) בפיגוע דריסה ברחוב פנחס רוזן שבתל אביב, באזור שכונת אפקה שבצפון-מזרח העיר. חמישה מהפצועים במצב בינוני עד קשה ושלושה במצב קל, ובנוסף פונתה מהמקום גם נפגעת חרדה. המחבל הוא עבד אלואהב חלאילה, בן 20, פלסטיני תושב הכפר סמוע שבדרום הר חברון, ללא רקע ביטחוני קודם וללא היתר שהייה בישראל. הוא נסע נגד כיוון התנועה, דרס עוברי אורח, יצא מהרכב, דקר כמה מהם - וחוסל על ידי אזרח.

לבית החולים איכילוב פונו צעירה בת 25 במצב קשה מאוד, אישה בת 48 במצב בינוני-קשה, גבר בן 33 במצב בינוני-קשה וצעיר בן 26 במצב קל, בנוסף לנפגעת חרדה. אחת הפצועות הייתה בהיריון, ואיבדה את העובר כתוצאה מפציעתה. לבית החולים בילינסון בפתח תקווה פונו שני גברים בני 76 ו-30 במצב קשה, וכן פצוע קל בן 65, ולבית החולים מאיר בכפר סבא פונה פצוע קל בן 70.

עד ראייה לפיגוע סיפר לחדשות 13: "המחבל האיץ לכיוון תחנת אוטובוס, יצא מהחלון ודקר את מי שניסה לברוח". המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי הגיע לזירה ואמר: "בוצעו מעצרים בסביבת המחבל, משבח את האזרח שנטרל אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307041627' autoplay='0' credit='' desc='האזרח שניטרל את המחבל: "הכל קרה תוך שניות ובאמת נגמר בנס"' poster='' kid='1_68ioc2mq' duration='39']

האזרח שניטרל את המחבל שוחח עם המפכ"ל בזירה וסיפר לו: "רציתי להוציא את הכדור הראשון ותוך כדי אני רועד ברגליים ואני רוצה שהוא יצא - כי אם לא אני יודע שאני מת. המחבל היה מוריד עשרה אנשים בקלות ואיך שעברתי את תחנת האוטובוס עם האופנוע שמעתי בום ועליתי למקום במחשבה שזו תאונת דרכים אבל ראיתי אותו דוקר מישהו וחשבתי שזה סכסוך בין נהגים. פתאום הוא התחיל לרדוף אחרי אחרים ואז רצתי לכיוונו ויריתי עליו פעמיים, הוא היה חזק וניסה לדקור עוד מישהו, זה הכל קרה תוך שניות ובאמת נגמר בנס".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2304071437' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי הפיגוע: המחבל דורס ודוקר' poster='' kid='1_gfl3tffn' duration='65']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "כאשר מדינת ישראל יצאה לפעילות בג'נין ידענו שהטרור ינסה להרים את ראשו. אני שולח מכאן איחוליי החלמה לפצועים ומתפלל לרפואתם, וגם שולח איחולים גדולים לאותו אזרח גבור שהציל חי אדם, התקשרתי אליו ושוחחתי איתו יחד עם המפכ"ל - האזרח הזה הציל חיי אדם, זו המדיניות שלנו במשרד לביטחון לאומי, לתת לאנשים נשק כדי להגן על עצמם.

"אי אפשר לשים בכל רחוב שוטר אבל אפשר לתת לאזרחים נשק כדי שיגנו על עצמם", הוסיף בן גביר, "אני משבח את הפעולה שלו שהייתה חדה ומקצועית. אני קורא לאזרחי ישראל: שאו נשק, המדיניות שלנו היא להקהל כמה שיותר ברשיונות לנשק. גם בשמאל צריכים להבין שבסוף המבצע בג'נין הוא מבצע חשוב ויש מי שמנסה לפעול נגד המבצע הזה, אני מגבה את החיילים והלוחמים שלנו, וקורא שוב לאזרחים שלנו לשאת נשק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-3207041356' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי חיסול המחבל' poster='' kid='1_fb8d26f1' duration='37']

קרובת משפחתו של הפצוע בועז כוכב בן ה-76 אמרה בריאיון מחוץ לביה"ח בילינסון: "הוא נמצא בטיפול נמרץ במצב יציב כרגע, עם חורי כניסות של דקירה. ניקזו לו את הדם בריאות וכרגע הוא מדבר ומבולבל, ממש לא זוכר את האירוע. הוא זוכר שהוא יצא מהרכב ומשם הוא מבולבל. הדבר הבא שהוא זוכר זה את עצמו באמבולנס צורח מכאבים.  עוד לא הייתה לנו שיחה עם הרופאים, עשו לו סיטי ואנחנו מחכים לשמוע מהרופאים מה קורה. הוא דיבר עם חבר והחבר באמצע השיחה שמע יריות וזכוכית מתנפצת לפני השיחה התנתקה"

"החבר התקשר אלינו ואמר שהוא לא מצליח לתפוס אותו אז ניסינו אנחנו ולא הצלחנו גם", המשיכה הקרובה והוסיפה: "פתחנו את הטלוויזיה וזיהינו את הרכב שלו ומיד יצאנו לכיוון איכילוב. אחר כך אמרו לנו שהוא בבילינסון אז הגענו לכאן. הייתה הקלה לראות אותו מדבר ותקשר אחרי שחשבנו על הגרוע מכל, הפראמדיק אמר לנו שהוא במצב קשה אבל ראינו אותו ונרגענו למרות שעדיין יש לחץ. מחכים לשמוע שלא יהיה צורך בניתוח ויהיה בסדר. נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחייו, ה-48 שעות הבאות יהיו קריטיות כדי לראות מה שלומו".

בועז כוכב שנפצע קשה בפיגוע בצפון תל אביב
בועז כוכב שנפצע קשה בפיגוע בצפון תל אביב

הזמרת איגי וקסמן הייתה בזירת הפיגוע וסיפרה לחדשות 13: "אני בסדר, הולכת להביא את הילדים מהקייטנות. ראינו את זה, אנחנו יושבים שם, חשבנו שזו תאונה. התחילו יריות וצעקו מחבל. הבום היה מהפגיעה בבחורים המסכנים. שמענו בום וראיתי מכונית מנופצת, הייתי בטוחה שיש הרוגים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307041429' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת המפכ"ל' poster='' kid='1_56nv9nbs' duration='133']

חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307041420' autoplay='0' credit='' desc='עד ראייה משחזר את רגעי הפיגוע' poster='' kid='1_2cpbc9gu' duration='291']

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "אויבינו מבקשים לפגוע בנו בתל אביב, בעלי, ובכל מקום בארץ ישראל ומולם אנחנו צריכים להפגין אחדות ונחישות בתל אביב, בעלי, ובכל מקום בארץ ישראל. לוחמינו הגיבורים פועלים גם בשעה זו לפגוע במחבלים ובשולחיהם בג׳נין ואנו מתפללים לשלומם ולהצלחתם. צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון ישימו את ידיהם על כל אחד ממבקשי רעתנו. אני מבקש לשלוח רפואה שלמה לפצועים וחיבוק גדול למשפחותיהם".

עבד חלאילה
המחבל עבד חלאילה

דובר חמאס  עבד אל לטיף אל קאנוע, הגיב על הפיגוע: "מדובר בפעולה הירואית בלב הישות הציונית שמצביע פעם נוספת על יכולות ההתנגדות הפלסטינית להכות בכיבוש ולגבות ממנו מחיר על התוקפנות שלו על ג'נין".  בג'יהאד האיסלאמי אמרו:"הפיגוע בתל אביב הוא תגובה ראשונה על המבצע בג'נין".

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90
Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
כוחות מד''א בזירת הפיגוע | צילום: דוברות מד''א
Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
הזירה ברחוב פנחס רוזן, תל אביב
Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
כוחות מד''א בזירת הפיגוע | צילום: דוברות מד''א