ראש שב"כ לשעבר מגבה את המחאה: "הפסקת ההתנדבות היא במקום"

בריאיון לגלי צה"ל גיבה נדב ארגמן את אנשי המילואים שהכריזו על הפסקת התנדבותם בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית, ואמר כי "זו מציאות שונה מההתנתקות או הכל דבר אחר, אנחנו מדברים על שינוי משטר". עוד הזהיר ארגמן: "חושש שאנחנו בפתחה של מלחמת אזרחים". בקואליציה מיהרו לתקוף: "אי אפשר לפגוע בבית"

זמן צפייה: 00:34

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן התראיין הבוקר (חמישי) לתוכניתה של אילנה דיין בגלי צה"ל וסיפק כמה אמירות חריפות בנוגע לחוקי המהפכה המשפטית. ארגמן גיבה את משרתי המילואים שהודיעו על הפסקת התייצבות ואמר: "יש כאן מציאות אחרת, שונה מההתנתקות או כל דבר אחר. אנחנו מדברים על שינוי משטר במדינת ישראל, לכן אותה הפסקת התנדבות שעליה מדברים - היא במקום". עוד אמר בהקשר זה, בנוגע לחוק לביטול עילת הסבירות: "אם החוק הזה עובר - אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו כאשר סוכם על כך שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית".

ארגמן הביע חשש מהשלכות המהפכה המשפטית ואמר: "אני חושש שאנחנו בפתחה של מלחמת אזרחים ומרגיש שהמכונית של ביבי, לוין ורוטמן היא מעל תהום". בתשובה לשאלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה: "אני לא חושב שהוא באותו מקום שהוא היה. כיום הוא לא מחויב למדינת ישראל אלא מחויב לקואליציה קיצונית שבה אנשים משיחיים שתפסו אותו גורמים לו לפעול כפי שהוא פועל. אני מכיר את דעותיו ומעולם לא דמיינתי שנראה אותו במקום הזה ואני חושב שהוא הגיע אליו בעקבות המשפט".

ראש השב''כ, נדב ארגמן, נואם בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב
ראש השב''כ לשעבר, נדב ארגמן, נואם באוניברסיטת תל אביב (ארכיון) | צילום: חן גלילי

בנוגע לאי ההתנדבות של טייסים במילואים לשירות, אמר ארגמן: "אני מציע שלא להטיל את האחריות על הטייסים. האחריות מקצה לקצה היא על ראש ממשלת ישראל. אותם טייסים מתנדבים חרדים מאוד לביטחונה של מדינת ישראל וגם היום הם יוצאים להגנת מדינת ישראל". בהמשך הוסיף: "משוכנע שאם החקיקה הזו עוברת יהיו כאלה שיגידו 'אנחנו לא לוקחים חלק בכוח ביטחוני של דיקטטורה' - ונראה עזיבה והתפוררות".

ארגמן גם תקף את שר הביטחון יואב גלנט: "מקווה שהוא יתעשת. הוא צריך להגיע לראש הממשלה, להציג בפניו את כל הסיכונים ולעשות מעשה". על ראשי מערכת הביטחון אמר: "אני מצפה מהם לעשות את המעשה שהם מאמינים בו. תפיסת עולמם היא עניין שלהם. אין כאן פוטש אלא דמוקרטיה ישראלית שראשי המנגנונים חייבים להגן עליה".

לאחר הריאיון, מיהרו חברים בקואליציה לתקוף את דבריו של ארגמן. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צייץ: "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מח מטומטמת כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא היתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית. חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה. הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם".

שר האנרגיה ישראל כץ כתב: "לראש השב״כ לשעבר נדב ארגמן יש זכויות רבות בתחום המאבק בטרור, אבל לא את הזכות לקרוא לסרבנות, שמעודדת את מנהיגי הטרור". סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) הגיב: "זאת הפרת חוזה. אנחנו תמיד ידענו שלא משנה מה קורה בפוליטיקה - אנחנו משרתים את המדינה. אי אפשר לפגוע בבית כולו".

גם שר העלייה והקליטה אופיר סופר תקף את ארגמן ואמר: "זה מהריאיונות המסוכנים ששמעתי עד היום. כשראיתי את האסון של אוסלו או בהתנתקות לא העזתי לחשוב על הדברים הקשים שאמר ארגמן".