בנט ובר-לב סיכמו: המשטרה תקבל תוספת תקציב של 181 מיליון שקלים

לאחר שהמפכ"ל קרא לתגבר את הכוחות ב-4,000 שוטרים נוספים, רה"מ ושר הבט"פ הודיעו כי יוסף תקציב למשטרה. התוספת נועדה לגיוס וחידוש הציוד. "משטרת ישראל הוזנחה במשך שנים ארוכות"

זמן צפייה: 00:22

ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, סיכמו היום (חמישי) כי המשטרה תקבל תוספת תקציבית לשעת חירום בהיקף של 181 מיליון שקלים, אשר תושקע בהתעצמות המשטרה, בגיוס לוחמים ובהקמת חטיבת מג"ב על בסיס כוחות של מילואים.

התקציב יועבר למשטרה בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תעמוד על סך 111 מיליון שקלים ותועבר באופן מיידי, והפעימה השנייה תועבר עד חודש אוגוסט - ותעמוד על סך 70 מיליון שקלים סך הכל. תוספת התקציב תינתן למשטרה נוכח האתגרים המשמעותיים שניצבים בפניה כיום, וכן נוכח הפערים המבצעיים שנצברו בשנים האחרונות.

בין היתר, התקציב יופנה לצרכי הקמת "חטיבת מג"ב" על בסיס כוחות מילואים בשלב הראשון. בנוסף, ייערך גיוס של 200 לוחמי קבע למשמר הגבול, יירכשו 6,500 אפודים קרמיים, 4,000 קסדות ו-40 אופנועים. התקציב ישמש גם עבור 10 פלוגות מג"ב במילואים, לצד גיוס מתנדבים ועיבוי וחיזוק של המשמר הלאומי וגיוס מילואים.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לדברים: "במשך שנים ארוכות המשטרה הוזנחה והצרכים המבצעיים שנדרשו לעמידה במשימותיה לא נענו. אנחנו מתקנים את זה ומקצים משאבים משמעותיים לצורך עמידה במשימת העל - הגנה על ביטחון הציבור. משטרה חזקה משמע מדינת ישראל חזקה. זו המשוואה, ואת זה אנחנו מיישמים. אנחנו בעיצומו של גל טרור המופנה נגד אזרחי ישראל, ופועלים בכל הכלים ובכל הזירות על מנת להשיב את הביטחון ואת תחושת הביטחון - זוהי חובתנו".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב מסר כי "מדובר באבן דרך חסרת תקדים, המבטאת אמון ועוצמה במשטרת ישראל. הסיכום התקציבי שגובש מגיע לאחר הזנחה רבת שנים, אשר הובילה לפערים רבים שנחשפו באירועי 'שומר חומות', ויאפשר מענה ושיפור היכולות המבצעיות".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר: "מדובר בתוספת תקציב ומשאבים חשובה ומשמעותית בעת הזו, שבה שוטרים מגנים בגופם על אזרחי ישראל, מפני הטרור, תוך פריסה חסרת תקדים בכל הארץ. לצד המשימות הרבות של המשטרה בשגרת היום-יום, בתחומי הפשיעה, השירות לאזרחים, תאונות הדרכים, סיכול הטרור ועוד שלל תחומים - ישנם גם אתגרים גדולים במוכנות לתרחישי הסלמה וחירום".