רצח בנימין אחימאיר: צה"ל מתגבר כוחות; חשש מפיגועי חקיינות

לאחר שאותרה גופתו של הנער בנימין אחמאיר בן ה-14, שנרצח בזמן שרעה צאן, במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בכל רחבי יהודה ושומרון, ומנסיונות של פלסטינים לנצל את המצב, לפגוע ביהודים ולחדור ליישובים באזור. מצוד מתקיים אחר הרוצחים

זמן צפייה: 02:27

לאחר מציאת גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14, שנרצח בפיגוע טרור, צה"ל מתגבר הערב (שבת) את הכוחות בשטח מחשש לפעולות נקם נוספות, ומתוך הבנה שלרצח עשויה להיות השפעה על המצב בכל רחבי יהודה ושומרון. הצבא עצר במהלך היום הכשרות וקורסים בנח"ל ובכפיר, ושלח יותר מגדוד וחצי לאזור הפיגוע כדי לתגבר את הכוחות, בניסיון להרגיע את השטח.

מוקדם יותר שב"כ ומז"פ מצאו אבן מגואלת בדם וסכין, שבה השתמש הרוצח, או הרוצחים, באזור בו אותרה הגופה. המחבלים ככל הנראה עקבו אחרי בנימין, הבינו שהוא לבד – ותקפו אותו. הם לא החביאו את הגופה - ומיהרו להימלט מהמקום. הכפר הקרוב ביותר לזירה הוא אל-מוע'ייר, ומתקיים בו מצוד אחר המחבלים.

בעקבות הרצח והעימותים, ישנו חשש כי עוד מחבלים ינסו לבצע רצח של יהודים באזור, בפיגועי חקיינות – ולנצל את ההסלמה והמתיחות בשטח. בנוסף עולה חשש כי מחבלים ינסו לחדור ליישובים באזור ולפגוע באזרחים.

Whatsapp Image 2024 04 13 At 1
החיפושים אחרי בנימין אחימאיר בן ה-14 | צילום: דובר צה"ל
חיפושים אחר הנער הנעדר בבנימין
חפ"ק החיפושים במלאכי השלום אחר הנער שנעדר | צילום: דוברות יכ"ל

בתוך כך, צה"ל מדווח על עשרות נפגעים, בהם גם מתנחלים וגם פלסטינים, ובנוסף שלושה חיילים ושוטר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קראו למתנחלים לא לנקום, במטרה לשמור על שטח כמה שיותר רגוע, ולא להסלים את המצב עוד יותר.

הראשונים שהגיעו לגופת הנער, בהכוונת רחפן צבאי - היו אלוף-משנה חזי נחמה, אשר הגיע מביתו בעלי להתנדב לחיפושים, ואליהו ליבמן, אשר בנו חטוף בעזה והגיע לסייע בחיפושים. ליבמן סיפר: "מדובר ברצח אכזרי ביותר. רחפן של הצבא זיהה משהו חריג, שלח נקודת ציון שהגיעה אלינו, היינו בקרבת מקום בסריקות הלכנו לחפש בנקודה שקיבלנו ולצערנו מצאנו את הנער".

מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90

נזכיר כי לפי צה"ל, הנער מירושלים שנעלם אתמול אחרי שיצא לרעות צאן ליד המאחז מלאכי השלום שבמועצה - נרצח עם יציאתו מהחווה. גופתו אותרה באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636. אחרי שנודע דבר מותו, עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים פרצו ברחבי יהודה ושומרון.

מצה"ל נמסר כי בדומא בוצע ירי חי, והתרחשו שריפת מכוניות. במקום פצועים פלסטינים, כך גם באל מור'ייר. באל-סאוויה ניזוקו בתים מזריקת אבנים, כך גם מספר מכוניות. גם בקוסרה, בתין, סילוואד, סינגל, תורמוסעייא וביתילו נפגעו בתים ומכוניות מזריקת אבנים והצתות של מתנחלים.