ברקע החשש מחיסולים, בכיר חמאס מאיים: "ישראל תשותק במלחמה"

אחרי שהקבינט החליט על צעדים "לפגיעה במחבלים ובשולחיהם", שיגר סאלח אל-ערורי - האחראי על פעילות הארגון בגדה - איום כלפי ישראל: "במלחמה הבאה ייסגרו המרחבים האוויריים והימיים, הכלכלה תקרוס". חמאס לקח אחריות על הפיגוע בחווארה

זמן צפייה: 01:48

על רקע הפיגועים האחרונים שבעקבותיהם כונס הקבינט המדיני-ביטחוני, שהחליט על שורת צעדים "לפגיעה במחבלים ובשולחיהם", שיגר סאלח אל-ערורי, סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס - האחראי על פעילות הארגון בגדה המערבית - איום כלפי ישראל: "במלחמה הכוללת הבאה ישראל תשותק. המרחבים האוויריים והימיים שלה ייסגרו והיא תישאר ללא חשמל ותקשורת. גם הכלכלה תקרוס. כוח ההתנגדות מסוגל לכך". את הדברים אמר אתמול (שישי) בריאיון ששודר ברשת "אל-מיאדין".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה היום כי גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, פרסמו כרזה שבה הוצגו תמונות של נרצחי הפיגועים האחרונים בחווארה - שי-סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (29), תושבי אשדוד, שנורו למוות בשבוע שעבר, והאחים הלל (21) ויגל (19) יניב, תושבי הר ברכה שנרצחו בפיגוע בעיירה הפלסטינית בפברואר. הכרזה פורסמה תחת הכותרת "הג'יהאד שלנו ממשיך והפיגועים שלנו לא ייעצרו". כלי תקשורת פלסטיניים ציטטו את דבריו של בכיר חמאס, איסמאעיל רדואן, שהתייחס לנטילת האחריות ואמר כי היא "מהווה מסר של קריאת תיגר מצד ארגון הטרור נגד ישראל".

שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד, שנרצחו בפיגוע בחווארה
שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד, שנרצחו בפיגוע בחווארה | צילום: באדיבות המשפחה
המצוד אחר המחבל מהפיגוע בחווארה
המצוד אחר המחבל מהפיגוע בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

כאמור, שי-סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר, נורו למוות מטווח קצר במכון לשטיפת מכוניות בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם בשבת שעברה. כוח מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל הגיע למקום והחל בביצוע פעולות החייאה - אך מותם נקבע בזירה. המחבל נמלט - וטרם נלכד.

ככל הנראה, המחבל הגיע רגלית למכון לשטיפת מכוניות וירה בשניים. לאחר מכן הוא נמלט ברכב שחנה בסמוך. בזירה נמצא אקדח. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירה, ובתום תחקיר ראשוני שקיים במקום הוא אמר: "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור".

הלל ויגל יניב, שנרצחו בפיגוע בחווארה בפברואר
הלל ויגל יניב, שנרצחו בפיגוע בחווארה בפברואר
חמושי חמאס בעזה. ארכיון
חמושי חמאס בעזה. ארכיון | צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר בריאיון ל"רדיו אל-אקצא": "חמאס מעלה את קריאת התיגר על ישראל, שממשיכה לאיים. אנו אומרים לישראל כי כל האיומים האלה לא יעצרו את ההתנגדות. ישראל נכשלה ותמשיך להיכשל. גדודי אל-קסאם מצויים בלב המערכה בגדה - כפי שהיו תמיד".