גלנט: נסראללה עלול לשלם מחירים כבדים ביותר וגורר למלחמה

שר הביטחון אמר ללוחמים בצפון: "אי אפשר להרוג אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים, ולא לשלם על זה מחיר. ה'פטנט' הזה לא מקובל עלינו". הוא שיגר איום ללבנון: "לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, מניח שאם ייקחו תמונה של עזה - הם יבינו". הרמטכ"ל בבסיס חיל האוויר: "אנחנו במוכנות שיא. נדע לתקוף מהר בכל מקום". על מינוי סינוואר למחליפו של הנייה: "מדרבן אותנו למצוא אותו"

זמן צפייה: 01:37

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר (רביעי) בתרגיל של עוצבת "שועלי מרום", שדימה לחימה בצפון. בשיחה עם לוחמים אמר גלנט: "היכולת שלכם בעת הזאת כאן ממוקדת בפעילות המבצעית בהגנה, אבל אנחנו מכינים את שני הדברים גם להתקפה. צריך להיערך". לדבריו, "כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו. אבל לא תמיד ההיגיון מדבר".

"אי אפשר להרוג במדינת ישראל אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר", הוסיף שר הביטחון. "זה לא עובד, הפטנט הזה לא מקובל עלינו ואם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך, והתהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי".

עוד אמר גלנט: "נכון להיום, אנחנו מכים את האויב בדרכים שלנו. זה נכון למבצעים שמחסלים את מוחמד דף וראפע סלאמה בח'אן יונס - ולתקיפה של החות'ים בתימן ולחיסול מוחסן ברובע הדאחייה בביירות. זה לא נגמר, זה לא יהיה רק בפעילות אווירית. אנחנו צריכים להיערך. רמת המוכנות שלכם זה מה שמבטיח לנו את היכולת להגיע ולקבל החלטות על בסיס זה שאנחנו יודעים שמאחורה יש דבר אמיתי, לא משהו על הנייר, ואתם מתאמנים לאורך כל הדרך, כולם מתאמנים, הגנה והתקפה – זה מאוד חשוב״.

הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, המנהיג העליון של איראן חמינאי ונסראללה
הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, המנהיג העליון של איראן חמינאי ונסראללה | צילום: רויטרס

במקביל, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בבסיס חיל האוויר "תל נוף". הוא אמר בתום ביקורו: "אני רואה את המוכנות בשיא, גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו נדע להוציא התקפה מאוד מהירה בכל מקום בלבנון, בכל מקום בעזה, בכל מקום במזרח התיכון, מעל הקרקע ומתחת הקרקע. אני חושב שהמקצועיות שחיל האוויר מביא בלקחת מודיעין, בלבחור את החימושים הנכונים, בלהחזיק את כל המטוסים ואת כל החימושים ואת כל הציוד במוכנות הכי גבוהה עם האנשים הכי טובים, כל הדברים האלה יעבדו בשבילנו מצוין".

הוא הוסיף: "אנחנו נשדר מסר מאוד ברור לאויבים שלנו, מי שתקף אותנו, מי שבכל נאום מדבר על איך הוא משמיד את מדינת ישראל, אנחנו נפגע בו ואנחנו נמשיך להתחזק. יחיא סינוואר אתמול קיבל כותרת חדשה, הוא ראש הלשכה המדינית של חמאס. הכותרת הזו לא תפטור אותו מזה שהוא רוצח ששייך לכל התכנון והביצוע של 7 באוקטובר, ולכן השינוי בתוארו, לא רק שלא מונע מאיתנו לחפש אותו, הוא מדרבן אותנו - ואנחנו נתאמץ כדי למצוא אותו ולתקוף אותו, כדי שיחליפו עוד פעם את ראש הלשכה המדינית. עשינו פעולות מאוד חשובות בשבועות האחרונים, הרגנו את המפקדים הכי בכירים של האויבים הכי בעייתיים שלנו -  ואנחנו לא עוצרים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר
"נדע לתקוף מהר בכל מקום". הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, בזמן שבישראל עדיין ממתינים לתגובות של איראן וחיזבאללה, גורמים בבית הלבן "מאמינים" שמאמצים דיפלומטיים שהפעיל ביידן על טהרן עשויים לגרום לאיראנים לשקול מחדש את הנקמה. כך דווח היום ב"וושינגטון פוסט". במקביל, הוסיפו הגורמים כי המצב מול חיזבאללה "עדיין לא ברור". האמריקנים הבהירו לאיראן כי הסיכון להסלמה קיצונית "גבוה", ועלול להביא להשלכות חמורות על יציבות הממשלה החדשה של הנשיא מסעוד פזשכיאן.

כאמור, אמש נשא נסראללה נאום שבו הוא התייחס למתיחות האזורית - ולעג לישראל: "בשיא הכוננות שלה היא לא מצליחה ליירט את הכטב"מים שלנו - שהגיעו עד עכו". לדבריו, "אנו נגיב - אם או בלי שותפותינו - וההמתנה בישראל היא חלק מהעונש". שעות לפני הנאום, נפגש גלנט עם עם טייסי קרב בחיל האוויר. הוא אמר כי "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות שלנו - גם בהגנה וגם בהתקפה.

נסראללה סופד לבכיר חיזבאללה, פואד שוכר, במהלך הלוויתו
נסראללה סופד לבכיר חיזבאללה, פואד שוכר, במהלך הלוויתו | צילום: רויטרס

"המסר הראשון שלי אליכם זה צבירת יכולות - בהגנה, בהתקפה ובכל התחומים. אני עוסק ביממות האחרונות בתיאום. אתמול פגשתי ביחד עם הרמטכ"ל את מפקד 'סנטקום' - הגנרל קורילה, כל הלילה עשיתי שיחות עם אוסטין שנכנס ויצא מנשיא ארצות הברית ועם אחרים בממשל האמריקני - יש להם רצון גדול לעזור לנו ולעבוד ביחד, שיתוף הפעולה הזה הוא מרכיב קריטי בכל הכנה".