לקראת תהלוכת המתנחלים באביתר: כוחות הביטחון נערכים למהומות

בשב"כ, בצה"ל ובמשטרה נערכים להפרות סדר במאחז הלא-חוקי שבשומרון, זאת לאחר שפורסמה מודעה מטעם מתנחלים בנושא. ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית הקים לשכה במקום: "המחבלים חייבים להבין שכל פיגוע יעמיק את אחיזתנו בארץ"

זמן צפייה: 01:10

כוחות גדולים של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נערכים למהומות בתהלוכת מתנחלים במאחז הלא-חוקי אביתר שבשומרון שצפויה להתקיים בשעות הצהריים (חמישי).

בתוך כך, חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית צבי סוכות הקים לשכה במאחז אביתר, ואמר: "המחבלים חייבים להבין שכל פיגוע יעמיק את אחיזתנו בארץ". סוכות הקים את לשכתו החוץ פרלמנטרית תוך שהוא מנצל את חסינותו הפרלמנטרית. כוחות צה"ל שמאבטחים את המקום מאז הפינוי ובמקביל מונעים עליית ישראלים, אפשרו לסוכות להיכנס למאחז ולקבוע את לשכתו במקום אך עם עוזר אחד בלבד וללא מלוים נוספים.

חבר הכנסת צבי סוכות והלשכה באביתר
חבר הכנסת צבי סוכות והלשכה באביתר

"הגיע הזמן לחזור לאביתר. בנוסף לצעדים הביטחוניים מול הטרור זהו המענה ההתיישבותי ההולם ביותר לאלה המנסים לערער את אחיזתנו בארץ ישראל בכלל ובאדמת השומרון בפרט", אמר חבר הכנסת.

היערכות הכוחות היא בנוסף לכוננות בשטחים שהפכה לגרשתית במהלך התקופה האחרונה, ולמאמץ למנוע פיגועים. כזכור יש מצוד פתוח אחר המחבל שביצע את הפיגוע הקשה ביום ראשון בחווארה שבו רצח בירי את האחים הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, ונמלט לשכם.

אילן גנלס שנרצח בפיגוע הירי בצומת בית הערבה
אילן גנלס שנרצח בפיגוע הירי בצומת בית הערבה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אמש הודיע דובר צה"ל כי לוחמי צה"ל, בפעילות משותפת עם שב"כ ומג"ב, פעלו במחנה הפליטים עקבת ג'אבר בסמוך ליריחו. "על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ תפסו הכוחות שני מחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי שלשום, שבו נהרג אילן גנלס. במהלך המעצר זוהתה פגיעה בפעיל שניסה להימלט מביתם של המפגעים בעת המעצר. בפעילות נתפסו אמצעי לחימה שהיו ברשות המחבלים. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ".

ביום שני כוחות מג"ב הגיעו לפנות מתנחלים מאביתר, שעלו למאחז הבלתי-חוקי בתגובה לפיגוע בחווארה שבו נרצחו יגל והלל יניב. במקום התפתחו עימותים, ובסרטונים שהגיעו מהשטח נראים שוטרי מג"ב כשהם משתמשים בכוח רב כדי לפנות את המתנחלים, תוך דחיפות ומשיכות.