קשר לסוחרי נשק ומאסר על אלימות: המחבל מי-ם היה מוכר למשטרה

אמיר סידאווי, שביצע אמש את הפיגוע בעיר העתיקה שפצע שמונה בני אדם, היה מוכר היטב למשטרה, בין היתר בגלל הקשר שלו לסוחרי נשק במזרח ירושלים. סידאווי ריצה שמונה שנות מאסר בעקבות קטטה שהובילה למותו של אדם והשתחרר תחת מגבלות - למרות התנגדות המשטרה

זמן צפייה: 01:04

במשטרה הכירו היטב את אמיר סידאווי, שביצע אתמול את פיגוע הירי בירושלים בו נפצעו שמונה בני אדם, בין השאר בגלל הקשר שלו לסוחרי נשק במזרח ירושלים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. בחקירתו אמר סידאווי, כי המניע שלו לביצוע הפיגוע הוא כעסו על מכירת דירות ליהודים במזרח ירושלים.

סידאווי הורשע בעבירות אלימות בעקבות השתתפותו בקטטה שהביאה למותו של אדם, והוא נשלח לשמונה שנים בכלא. למרות התנגדות המשטרה – בשנת 2020 סידאווי זכה לשחרור מוקדם תחת הגבלות של אזיק אלקטרוני,. בנובמבר האחרון גם האזיק ההאקלטרוני הוסר.

אמיר סידאווי מובל להארכת מעצרו
אמיר סידאווי מובל להארכת מעצרו

מוקדם יותר הערב הוארך מעצרו של סידאווי בירושלים בתשעה ימים. כמו כן, הבוקר נעצר חשוד נוסף, קרוב משפחה של המחבל, והוארך גם מעצרו בשלושה ימים. מחקירה ראשונית של השב"כ והמשטרה עולה כי סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26, לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו ולא נשלח על ידי אף גורם. עוד נמסר כי כפי שעולה בשלב זה של החקירה, סידאווי ביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. חקירתו נמשכת.

בבתי החולים עדיין מאושפזים הפצועים. חמישה מהם תיירים מארה"ב, כולם בני משפחה אחת, אחד מהם מורדם ומונשם במצב קשה. בנו נמצא במצב בינוני יציב בהר הצופים.

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

שלושה פצועים נוספים הם תושבי ירושלים, ביניהם אישה כבת 30 שהייתה בהיריון. האישה עברה לידת חירום, ונכון לכעת מצבה קשה. מצב התינוקת קשה אבל יציב והיא שוהה בפגייה. שני הנפגעים האחרים תושבי ירושלים הם אחים, אחד מהם שוחרר במצב קל משערי צדק והשני מאושפז במצב בינוני יציב בהר הצופים.