האחיות מאיה ורינה נרצחו בפיגוע בבקעה, אמן נפצעה אנושות

מותן של מאיה אסתר די בת ה-20 ורינה מרים די בת ה-15 נקבע בזירה, לאחר שנורו למוות סמוך לצומת חמרה בדרך לטיול משפחתי. אם המשפחה נפצעה באורח אנוש והיא מאושפזת בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים כשמצבה לא יציב, לאחר שנורתה בפלג גופה העליון

זמן צפייה: 04:33

אבל כבד באפרת: מאיה אסתר די בת ה-20 ורינה מרים די בת ה-15 הן שתי האחיות שנרצחו אתמול (שישי) בפיגוע הירי בבקעת הירדן. כך הותר הערב לפרסום. אמן של השתיים, לאה, בת 48, נפצעה באורח אנוש. הן יובאו למנוחות מחר אחר הצהריים בכפר עציון. היא פונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והיא מטופלת שם במחלקת טראומה כשמצבה עדיין לא יציב, עם פגיעות ירי בפלג גופה העליון.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הערב: "מצבה של הפצועה בת ה-48 שנפגעה אתמול בפיגוע בבקעה מוסיף להיות אנוש. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף. משפחתה שוהה לצידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחת די מאפרת על רצח שתי האחיות הנפלאות, רינה ומאיה זכרן לברכה, בפיגוע הקשה בבקעה. ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, וכולנו שולחים תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה".

פיגוע ירי בצומת חמרה
פיגוע ירי בצומת חמרה

הפיגוע התרחש אתמול בשעות הצהריים, כשמחבל פתח באש על רכבן מרכב חולף סמוך לצומת חמרה שבצפון הבקעה. רכבן התדרדר לשוליים והמחבלים וידאו הריגה וירו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי. הכוחות שהגיעו למקום חשבו תחילה שמדובר בתאונת דרכים ולכן לקח זמן מה עד שהחלו הסריקות אחר המחבל. בנקודה נמצאו 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ'ניקוב. כוחות צה"ל חסמו צירים מרכזיים במרחב וסביב יריחו ומחפשים אחר חשודים.

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
חיילים בודקים רכבים לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר: "מדובר באסון קשה בו נפגעה אם המשפחה ונרצחו בנותיה (כבת 15 וכבת 21). מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והיתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגוייסים בשעה זו למען המשפחה והמעגל הקרוב"

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הרמטכ''ל בהערכת המצב לאחר הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 לחייהן כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח".