ניסיון פיגוע בצומת מגידו: מחבל ניסה לתקוף שוטר עם פטיש - ונוטרל

המחבל, בן 17 מכפר מוסמוס, שלף מתיקו פטיש ורץ לעבר זוג שוטרים שניסו לעכב אותו לבדיקה. הם ביצעו ירי לעברו והוא נוטרל. בעת מעצרו, אותר על גופו מכתב התאבדות. מפקד מחוז החוף במשטרה: "בפעילותכם המהירה והמקצועית הצלתם חיים"

זמן צפייה: 00:30

ניסיון פיגוע בצומת מגידו: מחבל ניסה לתקוף היום (שישי) שני שוטרים באמצעות פטיש בתחנת דלק סמוך לצומת מגידו - ונוטרל. המחבל הוא ערבי-ישראלי בן 17, תושב הכפר מוסמוס שליד אום אל-פחם. בעת מעצרו, אותר על גופו מכתב התאבדות.

מחקירת הפיגוע עולה כי זוג שוטרים מתחנת אום אל-פחם ששהו בניידת משטרה בסמוך לתחנת הדלק במגידו הבחינו בחשוד, שנשא עליו תיק והלך בצורה מחשידה. השוטרים התקרבו לחשוד במטרה לזהותו, ואז הבחינו כי הוא שולף מתיקו פטיש, מניף אותו - ורץ לעברם. השוטרים חתרו למגע וביצעו ירי לעבר החשוד, פצעו אותו באורח קל ועצרו אותו. אין נפגעים מכוחות הביטחון.

מפקד מחוז החוף, ניצב דני לוי, הגיע לזירת האירוע ושיבח את השוטרים שנטרלו את המחבל. הוא אמר: "החתירה למגע, עירנות ודריכות הכוח הובילו לסיומו של האירוע ללא נפגעים בגוף. אין ספק שבפעילותכם המהירה והמקצועית הצלתם חיים".

מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בזירת ניסיון הפיגוע במגידו
זירת ניסיון הפיגוע במגידו | צילום: דוברות המשטרה

ביום ראשון, מחבל דקר שלושה צעירים בקניון "פרנדלי" בגן יבנה. הם פונו במצב קשה ובינוני לביה"ח אסותא באשדוד. המחבל, מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מהכפר דורא שבדרום הר חברון, נוטרל ע"י פקח של צוות השיטור העירוני ושוטר ששמעו את הזעקות לעזרה. אתמול בית החולים איכילוב הודיע כי נקבע מותו של לידור לוי בן ה-34, אחד הצעירים שנפצע אנושות בפיגוע. הוא הותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת בת חצי שנה.

לידור לוי, נרצח בפיגוע בגן יבנה
לידור לוי, נרצח בפיגוע בגן יבנה | צילום: באדיבות המשפחה
זירת הפיגוע בגן יבנה
זירת הפיגוע בגן יבנה | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90

מחקירת הפיגוע עלה כי המחבל עבד בחנות בקניון. הוא היה בעל היתר עבודה למישור אדומים שפג תוקף ב-14 באוגוסט 2023, ואינו בעל היתר עבודה בישראל בתוקף. מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, אמר בזירה כי המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר באזור חברון. בלילה שאחרי הפיגוע, כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב תחקרו חשודים וביצעו סריקות במרחב. בנוסף, המשטרה עצרה שני תושבי הנגב בחשד שהסיעו את המחבל.