בעקבות הפיגוע בשועפאט: לפיד מתכוון לאזרח את המעברים ביו"ש

במהלך הדיון שקיים היום ראש הממשלה עם גורמי הביטחון הוא העלה את הכוונה להביא את ההחלטה, במטרה לאפשר לאפשר הזרמה של כוחות שכרגע נמצאים במעברים למוקדי חיכוך – ולאפשר פריסה רחבה יותר. מלשכת שר האוצר נמסר שהנושא בדיונים

זמן צפייה: 00:54

במהלך הדיון שערך היום (חמישי) ראש הממשלה יאיר לפיד, שקיים הערכת מצב בעקבות ההסלמה במזרח ירושלים עם גורמי הביטחון ועם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוא העלה כוונה להביא החלטה לאזרח את המעברים ביהודה ושומרון, כך פורסם הערב במהדורה המרכזית.

ההחלטה מגיעה בעקבות פיגוע הירי במחסום שועפאט בירושלים, בו נהרגה לוחמת המעברים סמל נועה לזר, בנוסף למאבטח אזרחי שנפצע באורח קשה. הכוונה באזרוח המעברים היא לאפשר הזרמה של כוחות שכרגע נמצאים במעברים למוקדי חיכוך – ולאפשר פריסה רחבה יותר.

כמו לכל דבר גם כאן צריך תקציב, ולמשתתפים בדיון נאמר כי הנושא נמצא בדיונים מול משרד האוצר, כולל בין לפיד לבין שר האוצר אביגדור ליברמן. יש לציין כי זו החלטה שיקח זמן ליישם אותה, אבל זו הכוונה וזו עמדת מערכת הביטחון. מלשכת שר האוצר נמסר שהנושא בדיונים.

זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים
זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי בעקבות הפיגוע במחסום שועפאט, הוחלט במשטרה לשנות את הנהלים במקום. נכון להיום מדובר במחסום עם שתי יציאות, האחת רגלית והשנייה של כלי רכב. הנוהל הנוכחי אפשר למעשה לעוברי אורח שאינם מחזיקים בתעודות זהות, לצאת מרכבם ולהיבדק דרך מעבר רגלי באמצעות מחשב - מה שהיווה פתח עבור המחבל עצמו לצאת מהרכב שאיתו הוא הגיע.