צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון; נפגע מערך טילי חוף-הים של חיזבאללה

אחרי תקיפת מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות והחיסול של נסראללה, צה"ל ממשיך בגלי התקיפות הנרחבים בלבנון - ותקף את מערך טילי חוף-הים של ארגון הטרור. במהלך הלילה: חוסלו מפקד יחידת הטילים בחיזבאללה וראש תשתית הטרור של חמאס בדרום סוריה

זמן צפייה: 00:35

אחרי תקיפת מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות - והחיסול של נסראללה: צה"ל ממשיך היום (שבת) בגלי התקיפות הנרחבים בלבנון, ותקף את מערך טילי חוף-הים של ארגון הטרור. במהלך הלילה חוסל מפקד יחידת הטילים בארגון הטרור. בשעות הבוקר הודיעו בצבא כי חוסל ראש תשתית הטרור של חמאס בדרום סוריה. כמו כן, צה"ל המשיך לתקוף מטרות חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון, בביירות ובדרום המדינה.

מצה"ל נמסר כי בהכוונה מודיענית מדויקת של חיל הים ואגף המודיעין, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסנים של טילי חוף הים של חיזבאללה, שהוטמנו בתשתית תת-קרקעית מתחת לשישה בניינים אזרחיים שונים בלב רובע הדאחייה בביירות.

"במשך שנים, חיזבאללה בנה ופיתח מערך טילי חוף ים מדויקים שמקורם באיראן, שנועדו לאיים על חופש השיט הימי הבינלאומי והנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל והאזור", נמסר מהצבא. "טילים אלו מגיעים לטווח של מאות קילומטרים. הטילים שהותקפו הוטמנו במחסנים תת-קרקעיים, מתחת לבנייני מגורים במסווה אזרחי, והשימוש בהם נועד לביצוע תוך דקות בודדות". עוד הוסיפו בצה"ל: "זוהי דוגמה נוספת לשיטת הפעולה של חיזבאללה המשתמש בתושבי לבנון כמגן אנושי לפעילות טרור. צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה לגריעת יכולותיו של ארגון הטרור, המאיימות על אזרחי ישראל והאזור כולו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409281054' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת טילי חוף-ים שהוטמנו מתחת לבנייני מגורים בביירות' poster='' kid='1_wm4psi75' duration='32']

כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את מחמד עלי אסמאעיל, מפקד יחידת הטילים של חיזבאללה בדרום לבנון, ואת סגנו, חסין אחמד אסמאעיל. איתם חוסלו מפקדים ומחבלים נוספים של חיזבאללה. מצה"ל נמסר כי מחמד עלי אסמאעיל אחראי על מתווי טרור רבים מגזרתו לעבר שטח מדינת ישראל, בהם שיגורי רקטות ושיגור טיל הקרקע-קרקע לעבר אזור גוש דן ביום רביעי. אלו מצטרפים לחיסולו של ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, איבראהים מחמד קביסי, ולחיסולם של בכירים נוספים במערך.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409281022' autoplay='0' credit='' desc='עשן והרס רב: תיעוד זירת התקיפה בדאחייה בביירות' poster='' kid='1_25ys7p3r' duration='22']

תקיפות בביירות, לבנון
תקיפות בביירות, לבנון | צילום: רויטרס
תקיפות בביירות, לבנון
תקיפות בביירות, לבנון | צילום: רויטרס

במהלך הלילה תקף צה"ל אתרי ייצור מרכזיים של חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון, ביניהם אתר ייצור והרכבה של משגרי רקטות וטילים בדרום לבנון ואתר נוסף שהיה מיועד לשמש חלק מפרויקט ההתעצמות של ארגון הטרור חיזבאללה בבקעא.

צה"ל תקף אתרי ייצור של חיזבאללה וצירי הברחה על גבול סוריה-לבנון
צילום: דובר צה"ל

זאת ועוד, מטוסי קרב חיסלו במהלך הלילה גם את ראש תשתית הטרור של חמאס בדרום סוריה, אחמד מחמד פהד. הוא היה אחראי על הוצאת פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל ממרחב דרום סוריה, לרבות ירי תלול-מסלול למרחב רמת הגולן. מהצבא נמסר כי פהד חוסל בעת שתכנן להוציא לפועל מתווה טרור נוסף בטווח הזמן המיידי.

תקיפות בביירות, לבנון
תקיפות בביירות | צילום: רויטרס
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

בנוסף, משעות הלילה חיל האוויר תקף יותר מ-140 מטרות טרור של חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון ובמרחבים שונים בדרום המדינה, בהן מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל ומבנים צבאיים בהם פעלו מחבלי חיזבאללה. לצידם הותקפו גם אמצעי לחימה אסטרטגיים של הארגון, אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות, שחלקן מוקמו מתחת למבני מגורים במרחב ביירות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409280818' autoplay='0' credit='' desc='יירוטים בשמי הצפון' poster='' kid='1_yqpala8l' duration='19']

בתוך כך, משעות הבוקר זוהו עשרות שיגורים משטח לבנון, והופעלו אזעקות בכ-100 יישובים, בהם באזור הצפון, השומרון והקריות. טיל קרקע-קרקע נפל בשטח פתוח במרכז הארץ, ככל הנראה נחת בים. מצה"ל נמסר כי פרטי האירוע בבדיקה. לפי דיווחים נוספים, נפילה גם בחווארה דרומית לשכם.