אמה של החטופה: "פשע נגד האנושות, תחזירו את התינוקת שלי"

ביום שאחרי פרסום הסרטון שבו מופיעה מייה שם, בת 21 משוהם, שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים - אמרה אמה בהצהרה מיוחדת: "התרגשתי כי ראיתי שהיא בחיים, אבל אני דואגת לה מאוד". דובר צה"ל: "פרסום הסרטון - טרור פסיכולוגי של חמאס". ניו יורק טיימס: הסרטון צולם כנראה לפני 6 ימים לפחות

זמן צפייה: 10:41

משפחתה של מייה שם, תושבת שוהם בת 21 שנחטפה לעזה, מסרה הבוקר (שלישי) הצהרה מיוחדת בעקבות פרסום הסרטון של חמאס שבו היא מופיעה. קרן שלף, אמה, אמרה:  "ראיתי בחדשות את הסרטון של מייה. באותו רגע התרגשתי וצרחתי כי ראיתי שהיא בחיים, אבל אחרי כן ראיתי שהיא פצועה ביד ועברה ניתוח; היא כאובה ומפוחדת. היא אמרה מה שאמרו לה להגיד. מצבה יציב, אבל אני דואגת לה מאוד". היא הוסיפה: "אני מבקשת ממנהיגי העולם - תחזירו את התינוקת שלי ואת כל השבויים הביתה. זה פשע נגד האנושות".

אחיה הבכור של מייה, איליי, פנה גם הוא למנהיגי העולם: ״אנחנו רוצים שמייה וכל שאר החטופים והנעדרים יחזרו הביתה בשלום, זו הסיבה היחידה שאנחנו כאן. מיה הלכה למסיבה, ועכשיו היא פצועה ורחוקה. אנחנו רק רוצים אותה בבית". במסיבת העיתונאים השתתפו גם יעקב פרי, לשעבר ראש שב"כ וחבר צוות המו"מ במטה המשפחות, ופרופ׳ חגי לוין, ראש המערך הרפואי במטה המשפחות.

פר אמר: "מיה היא הניצוץ הראשון שחמאס מצא לנכון לבשר לנו עליו. זה אומר שאנשים חיים והם חייבים טיפול רפואי. אנחנו מטילים את כל האחריות על החמאס, גם בטיפול, גם בהחזקה נאותה ואנושית, וגם לחזרתם הביתה". פרופ' חגי לוין הוסיף: "אנחנו בישראל מטפלים בכל אדם, גם בפלסטינים שאנחנו מביאים מעזה. מצפים לטיפול הולם. מייה זקוקה להמשך טיפול רפואי. יש אנשים בסכנת מוות או נכות קשה. תטפלו יפה בשבויים שלנו".

שגרירות צרפת פרסמה הודעה, שבה נאמר "הובא לידיעת נשיא הרפובליקה דבר הסרטון של מייה שם, אזרחית צרפתייה-ישראלית, שהפיץ ארגון הטרור חמאס. הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם. הוא קורא לשחרורה המיידי וללא תנאי. צרפת מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה, לשחרור בני הערובה הצרפתים המוחזקים בידי חמאס. השרה לענייני אירופה והחוץ נפגשה ביום ראשון עם המשפחות שיקיריהם נרצחו או נחטפו, וביניהן עם משפחתה של מייה שם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310162342' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון של מייה שם, שנחטפה לעזה, שפרסם חמאס' poster='' kid='1_3qqmiek9' duration='78']

מוקדם יותר היום התייחס דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לסרטון: "מדובר בטרור פסיכולוגי של חמאס. אנחנו מבינים שיהיו סרטונים נוספים כאלה, ונתמודד. בסרטון הזה חמאס מנסה להציג את עצמו כארגון הומני, בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני. הוא אחראי על רציחתם של ילדים, נשים, זקנים. מי שצופה בסרטון צריך לשאול את עצמו איך הגיע בת 21 ממסיבה לעזה".

מייה שם נחטפה ממסיבת הטבע ברעים לפני 10 ימים ומאז נעלמו עקבותיה. אמש, כאמור, פרסם חמאס סרטון שבו היא נראית מטופלת אחרי שעברה ניתוח ומבקשת לשחרר אותה. לאחר פרסום הסרטון מהשבי, משפחתה הגיבה. אמה, קרן שלף, סיפרה על הרגע בו נחשפה לסרטון ופנתה למנהיגי העולם: "תחזירו את מייה שלי ואת כל השבויים הביתה, אנחנו מחכים לילדים שלנו".

במקביל, בניו יורק טיימס טוענים כי לפי ניתוח שערכו מומחים - ייתכן שחלק מהסרטון שבו מופיעה הצעירה צולם לפני שישה ימים לפחות.