דיווח: 10 הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה - בהם איראנים

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם פרסם כי כתוצאה מתקיפת מטוסי הקרב של צה"ל סמוך לדמשק נהרגו שלושה סורים ושבעה חברי "כוח קודס". על פי הדיווח, מספר ההרוגים צפוי לעלות

זמן צפייה: 03:51

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי 10 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל הלילה (רביעי) סמוך לדמשק. על פי הדיווח, שלושה סורים נהרגו לצד שבעה חברי "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים. כמו כן, המרכז הוסיף כי מספר ההרוגים צפוי לעלות.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לתקיפת צה"ל ומסר כי "אני שב ואומר לאויבינו - ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

מוקדם יותר היום אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מטרות איראניות בסוריה סמוך לשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק. זאת, בעקבות הנחת המטענים, שנחשפו אתמול, סמוך לגדר הגבול בדרום רמת הגולן. בין יעדי התקיפה היו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של "כוח קודס" וצבא אסד. צה"ל פרס סוללות כיפות ברזל בצפון, אך אין הנחיות מיוחדות לציבור הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הנחת מטענים על גדר הגבול: צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה

צה"ל חשף זירת מטענים סמוך לגבול עם סוריה – בשטח ישראל

הפנטגון הודיע: ארה"ב תפנה אלפי חיילים מעיראק ואפגניסטן

תקיפה ישראלית בסוריה
תקיפה ישראלית בסוריה | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל, הדי זילברמן, התייחס לתקיפה בשיחה עם כתבים צבאיים ואמר כי "תקפנו שמונה מטרות, ביניהן מפקדה ראשית של האיראנים ומגורים של בכירי 'כוח קודס', שמארח משלחות איראניות. היה ירי לעבר המטוסים שלנו. 'כוח קודס' מתבסס בסוריה וזה פוגע ביציבות האזור. הכוח מנסה להניח מטענים בחודשים האחרונים בדרום רמת הגולן, אבל אנחנו מחזיקים את המרחב בצורה חזקה. באוגוסט ניטרלנו חוליה של ארבעה מחבלים ותקפנו בסוריה, אבל המסר לא נקלט".

"לא נאפשר התבססות של איראן. אנחנו פועלים נגד המארח וגם נגד האורח הלא רצוי. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את אחריותו בגבול", המשיך זילברמן. "זו תקיפה שהייתה בעוצמה רבה. צה"ל שומר על כוננות ומוכנות. ממשיך להיכנס אמל"ח איראני לסוריה ומילציות איראניות ממשיכות לפעול באזור".

המטענים שהונחו סמוך לגדר הגבול בצפון
המטענים שהונחו סמוך לגדר הגבול בצפון | צילום: דובר צה''ל