לאחר גניבת הטנק: הושמש נגמ"ש ישן במחאה על המהפכה המשפטית

לאחר שנגנב טנק מאתר ההנצחה תל סאקי על ידי לוחמי יום כיפור במחאה על המהפכה המשפטית, ותיקי מלחמות ישראל, המוחים גם הם נגד המהפכה השמישו את הנגמ"ש הבריטי הישן המוצג בקיבוץ גשר, להשתתף במחאות נגד הממשלה. 3 חשודים עוכבו בחשד שלקחו אותו, כך לפי הודעת המשטרה, ללא האישורים המתאימים

זמן צפייה: 02:36

כמעט שלושה ימים לאחר גניבת הטנק מאתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן על ידי לוחמי יום כיפור במחאה על המהפכה המשפטית, והבוקר (שבת) ותיקי מלחמות ישראל, המוחים גם הם נגד המהפכה המשפטית, השמישו את הנגמ"ש הבריטי הישן המוצג בקיבוץ גשר, להשתתף במחאות נגד הממשלה.

בניגוד לאירועי יום חמישי, הדבר נעשה באישור ובתיאום מלא עם הרשויות הרלוונטיות, כך לפחות לפי טענת המארגנים שמדגישים כי תיאמו את הדבר עם הקיבוץ. מהמשטרה נמסר כי אחר הצהריים עצרו שוטרים את המסע.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2318020508' autoplay='0' credit='' desc='אחד ממובילי הנגמ"ש מדבר' poster='' kid='1_3wo2ziba' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2318020319' autoplay='0' credit='' desc='מסתתרים מתחת לנגמ"ש' poster='' kid='1_60yljvjp' duration='']

כוונת מארגני המחאה הייתה לצאת עם הטנק למעין "מסע" ברחבי הארץ, ולעבור עם הטנק בקיבוץ דגניה, מתחם הקניות אלונים וקיסריה, כשלקראת שעות הערב הם תכננו לחבור למחאה הצפויה ברחוב קפלן שבתל אביב. ביום שני הקרוב תכננו המארגנים להציב את ההטנק מול משכן הכנסת במסגרת ההפגנה המתוכננת ליום זה.

''מסע טנק המגילה להחתמה על מגילת העצמאות''
''מסע טנק המגילה להחתמה על מגילת העצמאות''. צומת דגניה, הבוקר

בהגיעם לדגניה, המשטרה עצרה את מסע הטנק "בתואנה ובעילה של מניעת ההגעה לת"א, ולאחר מכן בעילה של דאגה לשלום הציבור", נמסר מטעם המארגנים. כמו כן, שלושה חשודים עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה בחשד שלקחו אותו, כך לפי הודעת המשטרה, ללא האישורים המתאימים.

בהמשך, אנשי הקבוצה התיישבו על הקרקע בחזית מוביל הנגמ"ש, כשהם מונעים את שיבוש מסע הטנק על ידי השוטרים. לדבריהם, "אנשי מסע הטנק הציגו ניירות אישור ללקיחת רכב הזחלים, האחראי על הכלי המאוזרח הגיע למקום טמעיד בפני השוטרים על הרשות שנתן לשימוש בכלי על גבי המוביל עם מגילת העצמאות והאחדות. השוטרים מנסים לעכב כבר בדגניה את הצטרפות הקבוצה להפגנה היום בתל אביב".

המשטרה עצרה את מסע הטנק
המשטרה עצרה את ''מסע הטנק''

כאמור, ביום חמישי האחרון, המשטרה עצרה את מסע ההצדעה של גיבורי חיל השריון ממלחמת יום הכיפורים, שנשאו עמם טנק ישן מהמלחמה. לפי הצועדים, "ניידות משטרה עצרו את המסע באזור משמר הירדן, לאחר שחצה את גשר בנות יעקב על גבי מוביל טנקים, כשאנשי 'לוחמי כיפור' עטו את הטנק ביריעת ענק של מגילת העצמאות והחלו לחתום על גבה חתימות תמיכה". כמו כן, במשטרה הודיעו כי פתחו בחקירה בנושא.