דיווח: זהו ההסכם המתגבש על סימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון

לפי רשת "אל-ערביה" הסעודית, שדה "כריש" יישאר בידי ישראל ואילו שדה "קאנא" יישאר כולו בידי לבנון. עוד נטען כי ישולמו פיצויים לישראל על רווחים מהשדה הלבנוני

אסדת הגז "כריש" מול חופי ישראל
אסדת הגז "כריש" | צילום: רויטרס

רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה היום (ראשון) מפי "מקורות יודעי דבר" כי הושג סיכום "כמעט סופי" להסכם לסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לפי ההסכם, שדה "כריש" יישאר בידי ישראל ואילו שדה "קאנא" יישאר כולו בידי לבנון. לטענת המקורות, חברת "אנרג'ין" היוונית-צרפתית, האחראית על הפקת הגז משדה "כריש" – תהיה גם אחראית על הפקת הגז משדה "קאנא".

כמו כן, המקורות ציינו כי חברת "אנרג'ין" תשלם לישראל פיצויים כספיים שיגיעו מרווחיה של החברה מההפקה בשדה "קאנא" הלבנוני לאור טענותיה של ישראל על בעלות חלקית על שדה "קאנא". עוד הדגישו המקורות כי הפקת הגז משדה "כריש" תחל בתחילת חודש אוקטובר. לטענת המקורות, "לא מן הנמנע שעד אז חיזבאללה יבצע פיגוע מוגבל בהיקפו נגד שדה 'כריש' על מנת לטעון שהוויתור של ישראל על שדה 'קאנא' הגיע לאור איומיו של חזבאללה".

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בדאחייה
'''לא מן הנמנע שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד שדה 'כריש'''. המזכ''ל חסן נסראללה | צילום: רויטרס

יצוין עי בחודש האחרון מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה המשיך לאיים על ישראל בעקבות פרשת המים הכלכליים ואסדות הגז. פיקוד צפון, חיל האוויר, חיל הים וכמובן אגף המודיעין ערוכים לפרובוקציות חדשות, למשל שיגור מל"טים לאסדת "כריש" כמו ארבעה ששוגרו והופלו, או פעולה על הגדר. הכוננות תישמר לפחות עד אחרי החגים. עם זאת, ההערכות מניחות שנסראללה לא ייעז לסבך את לבנון במלחמה חדשה.

בחודש שעבר נסראללה פיזר איומים נוספים לעבר ישראל, והפעם לא רק אסדת הגז "כריש" הייתה על הכוונת: "כל השדות מאוימים. אין מטרה ישראלית ביבשה או בים שהטילים המדויקים של חיזבאללה אינם מסוגלים לפגוע בה". הטון התקיף של נסראללה נמשך תוך איום מפורש להסלים, אם ישראל תממש את כוונתה להתחיל את השאיבה כבר בספטמבר. "אם הם (הישראלים) ירצו להפיק נפט וגז מ'כריש' בספטמבר, בשעה שלבנון עדיין לא קיבלה את זכויותיה, יש כאן בעיה".