לא רק ברצועה: ישראל מגבירה את המאמצים לפרק את אונר"א

לאחר שהוכח כי פעילי הארגון שיתפו פעולה עם חמאס ב-7 באוקטובר, בישראל החליטו לפרק את אונר"א, ומניחים כי הוצאתו מהרצועה יוכל לעזור גם בהפלת שלטון חמאס. בין הצעדים שננקטו, צה"ל חסם חשבון בנק של הארגון שנוהל בבנק ישראלי, ודרכו הועברו כספים לחמאס

זמן צפייה: 01:23

לאחר העדויות וההוכחות על שיתוף פעולה של פעילי הארגון עם חמאס, גם במתקפה ב-7 באוקטובר, בישראל מגבירים את המאמצים לפרק את אונר"א, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית, אך עדיין לא ידוע מי יחליף אותו. הוחלט להוציא את הארגון, שנותן שירותים לפלסטינים מטעם האו"ם, לא רק מרצועת עזה אלא גם מהשטחים הפלסטיניים וממזרח ירושלים.

מי שמוביל את הפעולה הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, שנפגש גם עם גורמים ערביים וגם מערביים, והציג להם את פשעי אונר"א ואת המעורבות שלהם בטבח ב-7 באוקטובר. ההנחה בצה"ל היא כי פירוק אונר"א יסייע בפירוק שלטון חמאס ברצועת עזה.

בית ספר במימון אונר"א במזרח ירושלים
בית ספר במימון אונר"א במזרח ירושלים | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

בין יתר הצעדים, צה"ל חסם חשבון בנק של אונר"א שנוהל בבנק ישראלי, ודרכו הועברו כספים לחמאס. צה"ל החל לעשות מיפוי של גורמי הכוח ברצועה, כמו חמולות, משפחות פשע, כנופיות חמושות ואיגודים מקצועיים, ומנסים להבין מי יוכל לארגן מזון ביום שאחרי. עם זאת, ברור כי לא מדובר על תחלופה לשלטון חמאס, ועדיין לא ידוע מי יקבל את המפתחות ברצועה לאחר הפלת שלטון חמאס.