ברקע הדיון בבג"ץ והמתיחות הביטחונית: כשירות הטייסים ממשיכה לרדת

הדיון על ביטול עילת הסבירות עשוי להשפיע על המשך ההתנדבות של אנשי מילואים בחיה"א ומערכים אסטרטגיים נוספים, וכשירות הצבא ממשיכה ויורדת. כמו כן, ישנן כבר לא מעט טייסות בהן עשרות טייסים בכירים לא טסו כבר 6 שבועות והמצב עשוי להחמיר. במקביל, עולה החשש להידרדרות למערכה לא יזומה עם חמאס וחיזבאללה

זמן צפייה: 03:01

הדיון הדרמטי בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות שנערך היום (שלישי) עשוי להשפיע על המשך הנכונות של טייסי חיל האוויר ומערכים אסטרטגיים נוספים, להמשיך להתנדב למילואים. אכן, הכשירות של צה"ל ושל חיל האוויר יורדת כל יום, ויש כבר לא מעט טייסות שבהן עשרות הטייסים הבכירים והמנוסים ביותר לא טסו כבר 6 שבוועת - וזה רק צפוי להחמיר.

בינתיים, יש לציין כי הפסיקה התופעה של הודעות טייסי המילואים על אי התייצבות, שהייתה משמעותית מאד במהלך הקיץ אחרי החקיקה. כנראה שהטייסים מחכים לראות אם תהיה הכרעה של בג"ץ. עם זאת, בחיל מתחילים להבין שבסוף אוקטובר, אחרי החגים לערך, הם יצטרכו לעשות שתי פעולות יוצאות דופן: ראשית, ספירת אנשי צוות האוויר שממשיכים בהתנדבות ושנית, למנות מחליפים לטייסים שירדו מכשירות. לאחר מכן, יצטרכו לעשות הערכה מחדש היכן הם עומדים מבחינת הכשירות.

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נכון לעכשיו, גובר החשש להידרדרות למלחמה נרחבת, לא יזומה, והרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר מכך. כלומר, חמאס וחיזבאללה מוכנים להגביר את החיכוך בישראל ולהסתכן בעימות, מה שלא היה עד לפני כמה חודשים.