גלנט: "חיזבאללה קרוב לטעות קשה, בביירות עלולים להרים דגל לבן"

בפעם השנייה מתחילת המלחמה נשא מזכ"ל חיזבאללה נאום והתייחס למלחמה בעזה: "התוקפנות הישראלית - נקמה". לדבריו, "בימים האחרונים חלה עלייה בפעולות שלנו ובנשק שבו אנו משתמשים - שכולל מל"טים מתאבדים וטילי 'בורקאן', שיכולים לשאת עד כחצי טור חומר נפץ". גלנט איים: "אזרחי לבנון, חיזבאללה עושה טעויות - ואתם תשלמו את המחיר"

זמן צפייה: 02:16

ביום ה-36 למלחמה בין ישראל לחמאס, נשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום בלבנון, בפעם השנייה מאז הטבח ב-7 באוקטובר. במקביל, שר הביטחון יואב גלנט, שסייר היום בצפון, איים: "חיזבאללה כבר לא מתגרה, ואני אומר לאזרחי לבנון - הוא גורר אתכם למלחמה שעלולה לקרות והוא עושה טעויות - ואתם תשלמו את המחיר. אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. מה שאנחנו עושים בעזה - אנחנו יודעים לעשות בביירות".

לדברי גלנט, "טייסינו יושבים בקוקפיט, החרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".

מוקדם יותר אמר נסראללה: "בימים האחרונים הייתה עלייה בפעילות שלנו ובכלי הנשק שאנחנו משתמשים, כולל מל"טים מתאבדים. התחלנו להשתמש בטילי 'בורקאן', שיכולים לשאת עד כחצי טון חומר נפץ". לדברי נסראללה, "בכל יום אנחנו מכניסים רחפני מודיעין המגיעים לחיפה, לטבריה ואזור הצפון. חלק שבים וחלק לא. המטרה היא גם להתיש את כיפת ברזל ואת הפטריוט".

תומכי חיזבאללה בנאום נסראללה
תומכי חיזבאללה בנאום נסראללה | צילום: רויטרס

נסראללה המשיך: "ישראל פוגעת באזרחים בעזה ומנסה לבלום את ההתנגדות. ילדים רבים נהרגו ואחרים נעקרו מבתיהם. ישראל נוקמת בעזה. אין לה גבולות מוסריים". עוד אמר: "ישראל, באמצעות מעשי הטבח שלה, לא תשיג את מטרותיה. כעת בעולם רואים את האופי האמיתי של ישראל שהורגת ילדים בעוד היא טוענת שהיא מגנה עליהם. ההפגנות הכי חשובות הן אלו בארה"ב ובאירופה מפני שהן לוחצות על הממשלות שם.

"כל אלה בעולם שהתנגדו להפסקת אש מפני שהיא משרתת את חמאס, כעת קוראים להפסקת אש מלאה". מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי "למרות המצב הקשה והתקיפות – לוחמי חמאס נלחמים באומץ ובנחישות. ישראל פועלת בעזה עם הכוחות הכי מיוחדים שלה, וזה מראה שהיא נכשלה וכי היא לא השיגה שום הישג".