כלי טיס עוין יורט באזור שדרות, נבדק יירוט מל"ט בחיפה

תא"ל דניאל הגרי הבהיר: "האגף המערבי של ביה"ח פתוח". בצפון: שני שיגורים מסוריה, צה"ל השיב אש ותוקף מטרות חיזבאללה בלבנון. בדרום: יורטה "מטרה חשודה" שחצתה מהרצועה, כלי טיס עוין שחדר לאזור שדרות יורט ע"י מערכת כיפת ברזל. 5 לוחמים נפלו בעזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הצהרות במסיבת עיתונאים משותפת

זמן צפייה: 03:29

היום ה-36 למלחמה: צה"ל פועל הערב (שבת) בעומק עזה, ובינתיים גבול לבנון ממשיך להתחמם: אזעקות הופעלו בדרום רמת הגולן ומשעות הבוקר נמשכים חילופי האש בצפון. כלי טיס עוין חדר מלבנון באזור קיבוץ כברי - והופל. צה"ל תקף מספר חוליות שניסו לשגר טילי נ"ט ומרגמות. במקביל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממשיך לאיים מהבונקר והצהיר כי בימים האחרונים החריפו בארגון את הפעילות שלהם נגד ישראל, שר הביטחון גלנט מנגד שיגר איום בחזרה ואמר כי "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה".

בפעם השנייה מאז שהחלה המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הערב הצהרות מהקריה בתל אביב. נתניהו אמר: "לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה מתקדמת במלוא עוצמתה ויש לה מטרה אחת – לנצח. נחסל את חמאס ונשיב את החטופים. נעשה הכול כדי שזה יקרה. עד אז - השתיקה יפה". הוא הדגיש: "צה"ל ישלוט בעזה כל זמן שצריך". לדברי נתניהו, "חמאס איבד את השליטה בצפון הרצועה. בעזה לא תשלוט רשות פלסטינית שעוד לא גינתה את הטבח".

ראש הממשלה שיגר איום ברור לחיזבאללה: "אם תיכנסו למלחמה - זו תהיה טעות חייכם. גורל לבנון ייחרץ". על הדיווחים בנוגע לאיסוף חומרים הוא אמר לחדשות 13: "שקר, כל דיוני קבינט המלחמה מתועדים". ראש הממשלה התייחס גם לדבריו של נשיא צרפת מקרון, שאמר כי "ישראל חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה" - והבהיר: "נשיא צרפת טעה קשות - עובדתית ומוסרית". עוד הוסיף נתניהו: "בעזה לא יכולה לשלוט רשות פלסטינית שמי שעומד בראש עוד לא גינה את הטבח". כמו כן, הוא הבהיר כי "נעשה מה שצריך כדי להחזיר את החטופים - אבל לא נדבר על זה כאן".

מתוך הרצועה נמשכים הדיווחים על כך שכוחות צה"ל הולכים וסוגרים על הבית החולים שיפא. בכיר ביטחוני ישראלי אומר היום כי ייתכן אפילו שחטופים מוחזקים מתחתיו. בתוך כך, המאמצים להביא לעסקת חטופים מתקדמים. האמריקנים אומרים כי ייתכן שעסקה שכזו תקרה בימים הקרובים.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שחמאס פתח במתקפת הפתע על ישראל, בהם 361 חללי צה"ל, 59 חללי משטרת ישראל ו-10 חללי שב"כ. הודעה נמסרה למשפחות של 239 חטופים. יותר מ-5,000 ישראלים נפצעו מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן על יותר מעשרת אלפים הרוגים מתחילת המלחמה, בהם יותר מ-4,000 ילדים ו-2,000 נשים.

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו