מסתובב ודוקר בראש עד שנורה ונוטרל • תיעוד הפיגוע בעיר העתיקה

בתיעוד מפיגוע הדקירה בירושלים, במסגרתו נפצעו שני לוחמי מג"ב, נראה המחבל כשהוא מתנפל על סכין על אחד הלוחמים ומתחיל לדקור אותו, ולאחר מכן מתעמת עם הלוחמת - עד שנורה למוות

זמן צפייה: 00:53

מתיעוד שפורסם הערב (רביעי) מהפיגוע ברחוב הגיא שבעיר העתיקה בירושלים נראה המחבל כשהוא מסתובב לעבר הלוחמים שהיו אליו עם הגב, דוקר את אחד הלוחמים בראשו ואז מתעמת עם הלוחמת עד שנורה ונוטרל על ידי אחד המאבטחים באזור.

שני לוחמי מג"ב נפצעו בפיגוע, שאירע סמוך לישיבת עטרת כהנים ברובע המוסלמי. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בלוחמים בזירת האירוע ופינו את הפצועים לבית החולים הדסה הר הצופים. מצבה של הלוחמת בינוני ויציב עם פגיעת ראש, ומצבו של הלוחם קל, עם פגיעת ראש וגפיים תחתונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העצורה בטורקיה שוחחה עם משפחתה: "אם אתם חזקים אני חזקה"

"המפגין הוויקינג" מהמהומות בקפיטול נידון ל-41 חודשי מאסר

שר פולני: "המשבר בגבול עם בלארוס עלול להמשך חודשים"

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים
זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

המחבל, עומר איבראהים אבו עסב, בן 16 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים, כתב בוואטסאפ לחבריו שהוא "מצטער" לפני שיצא לפיגוע. במהלך סריקות שבוצעו במרחב לאחר הפיגוע, שוטרי מחוז ירושלים ומג"ב עצרו לחקירה מספר חשודים בחשד כי הם קשורים למחבל, והקשר שלהם לפיגוע הדקירה נבדק בשעות אלו ע״י המשטרה. הוריו ואחיו של המחבל נעצרו בעיסאוויה.

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים
זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע, והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. בסיום הערכת המצב אמר תורג'מן: "לוחמי מג"ב ירושלים הפגינו נחישות וחתירה למגע אל מול מחבל תאב דם שניסה ליטול את חייהם ברגע אחד. ראוי לשבח גם אזרח נוסף שהיה באזור וסייע במאמץ המשותף לנטרול המחבל. פיגוע זה מהווה תזכורת נוספת למגוון האיומים עמם מתמודדים בגבורה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה ובכלל. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות מול איומי הטרור ונגד כל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים".