פיגוע ירי בירושלים: 2 פצועים קשה, מצוד אחר המחבל

בסביבות השעה 1:30 בלילה ארב מחבל לאוטובוס שנסע ברחוב מעלה השלום בבירה ופתח בירי, ולאחר מכן המשיך לירות בכניסה לחניון דוד המלך. בסך הכל נפצעו 8 אנשים, בהם 4 בני משפחה אחת של חסידי סאטמר מארה"ב. המחבל נמלט רגלית לסילוואן

זמן צפייה: 04:49

פיגוע ירי בבירה: שמונה אנשים נפצעו הלילה (ראשון), בהם שניים באורח קשה, בפיגוע ירי סמוך לעיר העתיקה בירושלים, כאשר סמוך לשעה 1:30 הגיע מחבל לרחוב מעלה השלום, בין שער האשפות לקבר דוד, ופתח באש לעבר אוטובס של אגד, ואז המשיך לחניון שולחן דוד וירה לעבר עוברים ושבים. המחבל נמלט מהזירה רגלית לכיוון סילוואן, וכוחות הביטחון דולקים אחריו.

לבית החולים שערי צדק בבירה פונו שישה פצועים, כולל שני הפצועים קשה. אחת מהן, אישה בהיריון בת 35, פונתה לבית החולים שערי צדק והרופאים נאלצו ליילד אותה. התינוק הועבר לפגייה. ארבע פצועים נוספים הגיעו לבית החולים במצב קל-בינוני עם פציעות בחזה ובגפיים.

הפצוע הקשה השני, חסיד סאטמר מארצות הברית בשנות ה-60 לחייו, הגיע עם משפחתו לאירוע בקבר דוד, והמשפחה כולה נפגעה מירי כשהמתינה בתחנת האוטובוס. אב המשפחה פונה לביה"ח שערי צדק עם פציעה בצוואר ובראש, וכעת הוא מורדם ומונשם. בתו שנפצעה קל מאושפזת עמו בביה"ח, ואשתו שנפצעה באורח בינוני פונתה לביה"ח הדסה הר הצופים.

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "כוחות הבטחון, שב"כ, צה"ל, ומשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס, יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה״ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מקיים הערכות מצב עם צמרת המשטרה. "בשעה זו מנהלים המשטרה ושאר כוחות הביטחון מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע", מסר בר-לב, "אנחנו נגיע אליו ונניח עליו את היד, חי או מת, כמו גם על שולחיו אם יש כאלו. לא נאפשר לאיש לשבש את שגרת חיינו, ונפעל במלוא הנחישות והעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ואזרחיות ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "פיגוע קשה הלילה בירושלים. כוחות הביטחון פועלים בשטח וישימו את ידם על המחבל וסייעניו. מתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הפצועים".

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק, מסר: "אל יחידת הטראומה של שערי צדק הגיעו 6 פצועים. 2 במצב קשה, אישה הריונית בשנות ה30 לחיה עם פגיעה בטנית. היא עדיין נמצאת בחדר ניתוח. פציעה מורכבת. גבר בשנות ה60 לחייו עם פציעה בצוואר ובראש. פגיעת ירי. הוא כעת מונשם ומורדם. יש עוד 4 פציעות בדרגות בינוני-קל עם פציעות בחזה וגפיים. נשקפת סכנה לחיי השניים שפצועים קשה"

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

משה לוי, סמנכ"ל באיחוד הצלה, סיפר: "הייתה זירה קשה מאוד, המראה של הציצית המוכתמת בדם ועגלת התינוק המיותמת ייחרט לי בזיכרון עוד שנים רבות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפציעות ירי, חלקם באורח קשה וחלקם באורח קל. הנפגעים סיפרו לנו שהם חזרו מתפילה בכותל".

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

דובר משטרת ישראל מסר כי "מדובר בפיגוע ירי שהתרחש סמוך לשעה 1:30 בעיר העתיקה, בידי אדם מרכב פרטי לעבר אוטובוס. כוחות של מד"א הגיעו מהר אל הזירה ופינו את הפצועים לבתי החולים. מאז הפיגוע נמצאים במקום מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים. מתקיימות סריקות של משטרה, מג"ב ושב"כ, אנו בכמה זירות עם הרבה כוחות משטרים, בניסיון לעצור את המחבל. אנחנו יותר מ-5 שעות אחרי הפיגוע. אין הוראות מיוחדות בירושלים, אבל בתקופה הזאת של השנה בעיר הבירה יש הרבה אנשים ותיירים, כל מי שרואה אדם שנראה חשוד - נא לפנות למשטרה"

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

דובר חמאס באזור ירושלים, מחמד חמאדה, אמר הלילה כי פיגוע הירי בירושלים הוא תגובה על פשעי ישראל בעזה ושכם. הוא הוסיף כי בפיגוע זה מתגלה התמונה האמיתית של מציאות העם הפלסטיני הדבק באופצית ההתנגדות והנאמנות לחללים, ובראשם אבראהים אלנאבלסי. עוד ציין הדובר כי זמן ומקום הפיגוע הם מסר חזק לתגובה על התוקפנות בירושלים.

דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז א-דין, אמר: "אנו בג'יהאד האיסלאמי מברכים על פיגוע הגבורה בירושלים, ומדגישים כי הוא בא במסגרת המשך ההתנגדות לישראל במסגרת מבצע 'אחדות הזירות' (השם שנתנו הפלסטינים למבצע עלות השחר)".

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה