לוחם הימ"מ נעם רז נהרג בפעילות בג'נין; בנט ספד לו: "איבדנו היום גיבור"

הלוחם בן ה-47 נפצע קשה לאחר שנורה בגבו על ידי חמושים פלסטינים במהלך חילופי אש כבדים בג'נין. הוא שירת בכוחות הביטחון 32 שנה והותיר אחריו אישה ושישה ילדים. מפקד מג"ב: "לוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע"

זמן צפייה: 05:55

לוחם הימ"מ שנפצע קשה בפעילות באזור ג'נין, רס"ב נעם רז, מת מפצעיו היום (שישי) בבית החולים רמב"ם. הוא נפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר בג'נין שהתרחשה הבוקר. רז בן ה-47 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין. בצה"ל הדגישו כי לפעילות לא היה קשר למות העיתונאית שירין אבו עאקלה.

נעם רז בן ה-47 התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. בהודעת השב"כ נכתב עליו כי היה "לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
הבית בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן אמר: "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד ללוחם הימ"מ: "איבדנו היום גיבור, לוחם אמיץ שחירף נפשו במהלך מבצע יזום כנגד מחבלים. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם".

שר הביטחון בני גנץ כתב כי "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להביע צער עמוק על נפילתו של לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז, בהיתקלות עם מחבלים היום באזור ג'נין. אני מחזק את בני משפחתו ברגעים קשים אלה. יהי זכרו ברוך. ‏נמשיך להילחם במחבלים, בשולחיהם, סייעניהם ובכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
אחד הבתים בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

במהלך שעות הבוקר הגיעו לכפר בורקין שבנפת ג'נין כוחות רבים של ימ"מ, שב"כ וסיירת גולני לצורך ביצוע מעצרים של חשודים בטרור. במהלך הפעילות התרחשו חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לבין מחבלים שהיו במקום ואף זרקו מטענים לעבר הלוחמים. במהלך היציאה מהכפר נפגע לוחם הימ"מ בהיתקלות עם חמושים ופונה לבית החולים רמב"ם לטיפול רפואי.

במסגרת הפעילות, אחד המבוקשים התבצר בביתו כאשר כוחות הביטחון כיתרו את הבית ולבסוף הוא נכנע ונעצר יחד עם אחיו. במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
אחד הבתים בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

לפי דיווחי הפלסטינים, כוחות צה"ל שיגרו טילים נגד טנקים על המבנה שבו הסתתר המבוקש, וכי הם פערו חור במבנה לאחר שכרזו לו להסגיר את עצמו - כשהוא בתגובה ירה לעבר הכוחות. גם דחפורי די-9 נכנסו למחנה הפליטים, לפי הדיווחים.

בסך הכול נעצרו במהלך הלילה והבוקר 5 חשודים, בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפסו אמצעי לחימה בחברון. בפעולה בג'נין נהרג גם כלב של ימ"מ לאחר שנשלח לסרוק את בית המחבל המבוקש, במסגרת המאמץ לסכל פיגוע של הג'יהאד האיסלמי, שעמד לצאת מג'נין.