מאות יוצאי שב"כ נגד המשך החקיקה: "יפגע אנושות בחוסן הלאומי"

יוצאי שירות הביטחון הכללי קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור לאלתר את חקיקת המהפכה המשפטית – ולגנוז אותה כדי לאפשר למערכת הביטחון להפנות את כל משאביה לאתגרים הביטחוניים. "המשך החקיקה יקרע קרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה הישראלית"

הפגנה בתל אביב קפלן
מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

ארגון "יוצאות ויוצאי שב"כ להגנת הדמוקרטיה" פרסמו היום (שני) הודעה ובה קרא להפסיק את קידום המהפכה המשפטית: "המשך החקיקה יקרע קרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה הישראלית יפגע אנושות בחוסן הלאומי ובמערכת הבטחון הישראלית".

"אנשי מילואים ממערך המבצעים המיוחדים, יחידה 8200 ורופאים צבאיים הודיעו על הפסקת התנדבות למילואים במידה והממשלה לא תעצור מיידית את חקיקת ההפיכה המשטרית", כתב הארגון בהודעה, והמשיך: "אנחנו שומעים על  אנשי מילואים נוספים יוצאי יחידות אחרות שעומדים להצטרף למהלך".

עוד נטען בהודעה, המייצגת מאות יוצאי שב"כ, כי "אנחנו, שמכירים מקרוב את חיוניותם של המערכים הקריטיים במערכת הבטחון, ואת מורכבותה של החברה הישראלית קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון לעצור לאלתר את החקיקה ולגנוז אותה כדי לאפשר למערכת הבטחון להפנות את כל משאביה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים המתעצמים בעת הזו בעת ובעונה אחת בכמה חזיתות".

נתניהו, לוין וסמוטריץ'. ארכיון
נתניהו, לוין וסמוטריץ'. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי ראשי הקואליציה קיימו בשבוע שעבר ישיבה בנוגע למהפכה המשפטית, ובסיומה החליטו לקדם את צמצום "עילת הסבירות" כבר במושב הכנסת הנוכחי. עוד סוכם לקדם "הרכב מאוזן" בוועדה לבחירת שופטים במושב הבא. כמו כן, החוק לשינוי הרכב הוועדה, שכבר מוכן לקריאות שנייה ושלישית - יימשך בחזרה לוועדת החוקה. המשמעות: החזרת החוק שלב אחד אחורה בחקיקה, לצורך תיקונים ואישור מחדש.

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית אמרו בעקבות החלטת ראשי הקואליציה: "הקואליציה הכריזה היום מלחמה על מדינת ישראל, על הכלכלה, על עצמאות מערכת המשפט. הכוונה לחוקק גם את חוק השופטים השפוטים יביא לתוצאות הרסניות. ‎נתניהו מביא במו ידיו לחורבן בית שלישי. מולו ומול קואליציית ההרס יתייצבו מיליוני פטריוטים, אוהבי ישראל, שיבלמו את תכנית הדיקטטורה. בימים הקרובים נודיע על צעדים שיבהירו לממשלת ישראל שהדיקטטורה לא תעבור. מה שהיה הוא לא מה שיהיה - המחאה תגיב בעוצמה רבה יותר ובצורה נחושה יותר מבסיבוב הקודם".