משפחות החטופים: "דרשנו מרה"מ לא לסכן אותם, תהיה תמיכה לעסקה"

נתניהו נפגש עם נציגי משפחות החטופים בקריה. "הפגישה הייתה נוקבת מאוד, נאמרו דברים בוטים", אמרו נציגי המשפחות. "האחריות היא על הממשלה". אחד מהם הטיח בנתניהו: "הפקרתם אותנו". הוא אמר: "עושים הכול כדי להחזיר אותם"

זמן צפייה: 07:03

אחרי הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעליה דווח לראשונה בחדשות 13 היום (שבת), מסרו נציגי משפחות החטופים בעזה הצהרה. מירב לשם, אמה של רומי, אמרה: "זה שלושה שבועות שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורל אהובינו. אנחנו לא יודעים מה קורה איתם. אנחנו מפחדים, חוששים. איפה הם נמצאים? מה קורה איתם? מישהו מטפל בהם? כולנו שמענו על כניסת הטנקים וכולנו חוששים. אני בטוחה שכולכם איתנו – כמו שהיו כאן כל כך הרבה אנשים מהבוקר בכיכר. עם הרגשות האלה הלכנו לפגישה עם ראש הממשלה".

"הפגישה הייתה נוקבת מאוד", הוסיפה, "ונאמרו בה דברים בוטים וברורים של המשפחות, בדרישה חד-משמעית שהפעילות המבצעית תשקול את גורל החטופים והנעדרים. האחריות היא על ממשלת ישראל. דרשנו שלא יתבצע שום מהלך שמסכן את גורל בני משפחותינו – ושכל מהלך שיישקל יילקח בחשבון את שלומם. הובהר שמבחינתנו תהיה תמיכה לאומית רחבה לעסקת שבויים - כולם תמורת כולם".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2328101924' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='זעקת משפחות החטופים: "להחזיר אותם עכשיו"' poster='' kid='1_d1dhakj6' duration='139']

מטעם נתניהו נמסר כי הוא אמר למשפחות: "המאמץ להחזיר את החטופים נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה - לפני הכניסה ואחרי הכניסה. הניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ. מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים עולמיים וגם מקומיים - וזה נמשך כל הזמן".

נתניהו הוסיף: "אם הייתי אומר מה המפתח, המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול כך הסיכויים יותר גדולים". בפגישה השתתפו, בין היתר, גם השרה מירי רגב, ר' הסגל צחי ברוורמן, הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, ר' מערך ההסברה הלאומי, יועץ רה״מ נבו כץ ויועצת רה"מ טל גלבוע, שאחיינה בין החטופים".

הפגנת משפחות החטופים בת"א
הפגנת משפחות החטופים בת"א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
קיר עם שמות החטופים בת"א
קיר עם שמות חטופים בת"א | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מוקדם יותר הודיע שר הביטחון יואב גלנט כי לדרישת משפחות החטופים והנעדרים, הוא ייפגש עמן מחר. במטה משפחות החטופים והנעדרים דרשו כי הפגישה תתקיים היום, והציבו דד-ליין לנתניהו וגלנט: "מצפים לתשובה עד 15:00 בנוגע להקדמת הפגישה". עוד הוסיפו: "אם לא תהיה תשובה - נעבור לגור בתל אם צריך. סיימנו להיות מנומסים. עברנו לילה של סיוט. ראש הממשלה יצטרך להסתכל לנו בעיניים ולענות על השאלות שלנו".