המג"ד שנפל בריאיון על הקרב בבארי: "נלחמו כמו גיבורים"

סא"ל סלמאן חבקה, שנפל הלילה בקרב בצפון רצועת עזה והיה גיבור הלחימה בקיבוץ בארי, התראיין עשרה ימים לאחר מתקפת הפתע של חמאס לחדשות 13, וסיפר על מאורעות 7 באוקטובר. "עד שבת בערב היינו פרוסים לכל אורך העוטף מצפון לדרום, ונלחמנו במחבלים לצד חברנו החי"רניקים"

זמן צפייה: 05:00

סגן-אלוף סלמאן חבקה, בן 33 מיאנוח-ג'ת, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, נפל הלילה (בין רביעי לחמישי) בקרב בצפון רצועת עזה. במותו השאיר אחריו שני הורים, אישה וילד, שלושה אחים ושתי אחיות. עשרה ימים לאחר פרוץ הלחימה והקרב שהשתתף בו על קיבוץ בארי, חבקה ז"ל התראיין לגיא לרר בחדשות 13 ואמר: "הסיפור תופס אותנו לפני עשרה ימים ב-7 באוקטובר. הטנקים בכלל במחסנים בצאלים, הגדוד בדרום הר חברון, וחלק נמצאים בחופשת חג שמחת תורה. אנחנו מקבלים הודעה בשבע וחצי בבוקר על אירוע חריג מאוד בגזרה הדרומית".

"אנחנו כמובן מפעילים מעבר משגרה לחירום. הקפצתי את כל מי שש לו סרבל ויודע להגיע לטנקים" אמר, והוסיף כי "במקביל אנחנו מבינים שחברנו מגדודים שונים נמצאים בזירה ונלחמים כמו גיבורים. הוצאנו טנקים לכל הגזרה והובלתי בעצמי שיירה לבארי. עד שבת בערב היינו פרוסים לאורך כל העוטף מצפון לדרום, ונלחמנו במחבלים לצד חברנו החי"רניקים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311021253' autoplay='0' credit='' desc='סא"ל סלמאן חבקה מספר על הקרב בבארי' poster='' kid='1_bvhaswqo' duration='38']

סא"ל סלמאן חבקה, בן העדה הדרוזית, היה תושב יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי. מטעם העדה הדרוזית נמסר: "העדה הדרוזית מרכינה ראש, ומצדיעה לסגן אלוף סלמאן חבקה זכרו לברכה, מג"ד 53, בן הכפר יאנוח, בוגר המכינה הצבאית כרם-אל, סלמאן נפל בעודו מגן על המולדת וכוחות צה״ל באומץ רב בקרב בעזה".

"סלמאן היה גיבור במותו ובחייו", נכתב עליו. "יום פרוץ מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, קיבל סלמאן חבקה הודעה על אירוע גדול המתרחש בגבול עזה. אף שחייליו של חבקה מגדוד 53 של החטיבה המשוריינת 188 הגנו בחג על אזור חברון, הוא הזיז חלק מהכוח לצאלים. החלטתו של חבקה לפזר את הטנקים התגלתה כהחלטה אמיצה ומושכלת בשעה שצוותיו הדפו מתקפה נוספת שפרצה במעבר ארז והרגו את המחבלים בגבול המעבר".

סא״ל סלמאן חבקה ז"ל
סא"ל סלמאן חבקה

מוקדם יותר היום הותר לפרסום דבר נפילתו של סגן (מיל') יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 בחטיבת הראל, אשר נהרג בקרב בצפון רצועת עזה.