3 לוחמים נפצעו בינוני וקל בפיגוע ירי בשומרון; מצוד אחר המחבל

שלושה לוחמי צה"ל נפצעו קל-בינוני מירי מרכב חולף בכביש 55 שבשומרון, סמוך לנבי אליאס. הרכב נמלט - וכוחות צה"ל מנהלים אחריו מצוד

זמן צפייה: 02:03

פיגוע ירי בשומרון:  שלושה לוחמי צה"ל נפצעו הבוקר (חמישי) באורח קל-בינוני מירי בכביש 55, סמוך לנבי אליאס. הרכב נמלט - וכוחות צה"ל מנהלים אחריו מצוד. הפצועים פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

ממד"א נמסר כי "ב-08:04 התקבל דיווח במוקד 101 על שני גברים שנפצעו מירי מרכב חולף בכביש 55, סמוך לנבי אליאס. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשלושה פצועים במצב קל עד בינוני, בהם: גבר כבן 34 וגבר כבן 25. פצוע נוסף עם חבלה קלה".

פראמדיק מד"א ישראל ליפשיץ סיפר: "ראינו את הפצועים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בגופם. הם סיפרו לנו שהם נפגעו מירי חולף של רכב. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם בינוני וקל. בדקנו פצוע נוסף, שהיה בהכרה מלאה, עם חבלה קלה מאוד ברגל".

הערכת המצב בזירת הפיגוע בשומרון
הערכת המצב בזירת הפיגוע בשומרון | צילום: דובר צה"ל

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר בעקבות הפיגוע: "פיגוע נוסף, מרחק של קילומטרים ספורים מישוב ישראלי, על כביש בו נוסעים עשרות אלפי ישראלים מדי יום. פיגוע נוסף שמצטרף לפיגועים לא מעטים בשנה האחרונה. באותו תא שטח, במרחק קילומטרים ספורים אחד מהשני. בשם ההתיישבות בשומרון אני מתפלל לרפואתם של הפצועים, ומחזק את חיילי צה"ל העומדים על משמרתם יום ולילה". עוד אמר דגן: "הקונספציה שאם רק נאפשר חופש תנועה לאוייב יירד מספר פיגועי הירי שוב קורסת.

"אנחנו מבקשים שוב ושוב. לסגור מחדש את המחסומים, לבצע בידוק. אם הבקשה שלנו הייתה נענית, הפיגוע הזה היה נמנע ועוד פיגועים רבים שמאחורינו ולצערי גם כאלו שלפנינו. אני קורא לממשלה, לאלוף הפיקוד הנכנס. לתקן את המעוות, להחזיר את המחסומים. אין סיבה שחיילים ואזרחים ישלמו מחיר דמים עבור חופש התנועה של המחבלים מהרשות הפלסטינית. לא לחזור לקונספציית 6 באוקטובר".

ראש מועצת קדומים, עוזאל ותיק, אמר: "כשמבליגים על זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, ומתייחסים לפיגועי ירי כאל אירועים נקודתיים המצב בשטח מידרדר ויש לכך מחיר.  בנס לא איבדנו היום חיים והפצועים בפיגוע פונו לקבלת טיפול רפואי בלבד. חייבים לגלות אפס סובלנות לפיגועים מכל סוג, לפעול לחיסול מחבלים ולהיכנס לפעילות יזומה רחבה בתוך הכפרים והערים לאיסוף נשקים".