ניו יורק טיימס: "ישראל לא צפויה לתקוף מתקני גרעין באיראן"

בעיתון האמריקני דווח כי גורמים ישראלים רשמיים הטילו ספק בכך שצה"ל יוכל לעשות נזק משמעותי למתקני גרעין ברפובליקה האסלאמית, ופעולת התגמול הצפויה בעקבות מתקפת הטילים תתמקד במתקנים צבאיים. ראש ה-CIA: "המזרח התיכון ניצב בפני סכנה מוחשית של הסלמה נוספת"

זמן צפייה: 01:02

דריכות לקראת תקיפה ישראלית באיראן: ראש ה-CIA וויליאם ברנס אמר היום (שלישי) כי ישראל לוקחת בחשבון את האינטרסים האמריקניים. במקביל, הבוקר דווח בניו יורק טיימס כי ישראל לא מתכוונת לתקוף את מתקני הגרעין - וצפויה להסתפק במטרות צבאיות.

בהתייחסות ישירה לתקיפה הצפויה נגד משטר האייתוללות, אמר ראש ה-CIA כי ארה"ב מערכה "שההנהגה האיראנית וההנהגה הישראלית לא מעוניינות במלחמה כוללת". לצד זאת, הזהיר: "עם זאת, ניתן לראות את הפוטנציאל לעימות משמעותי יותר ואי-הבנות. פעולות עלולות לקבל חיים משל עצמן". לאורך הימים האחרונים, גורמים בפנטגון ניסו להעריך האם ישראל תתקוף מתקני גרעין איראניים, בניסיון לנצל את ההזדמנות שנוצרה - אשר עשויה להיות חד משמעית. עם זאת, בכירים ישראלים בעבר ובהווה, ששוחחו עם "ניו יורק טיימס", הטילו ספק בכך שצה"ל כלל מסוגל לגרום לנזק משמעותי למתקני גרעין בשטח הרפובליקה האסלאמית.

ביידן, נתניהו וחמינאי
ביידן, נתניהו וחמינאי | צילום: רויטרס
מתקן להעשרת גרעין באיראן
מתקן להעשרת גרעין באיראן | צילום: חדשות 13

היום, שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, איים: "כל מתקפה על התשתיות שלנו תענה בתגמול ראוי". אתמול דווח באיראן מפי מקורות צבאיים במדינה כי הכוחות המזויינים האיראניים הכינו "לפחות" 10 תגובות אפשריות על התקיפה הישראלית הצפויה נגד משטר האייתולות בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים.

בימים אלו הדיונים בירושלים סביב התגובה הישראלית נמשכים מסביב לשעון, וביום ראשון פורסם במהדורה המרכזית כי במסגרתם זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו מומחים אשר בדרך כלל אינם לוקחים חלק בדיונים מסוג זה.

בכירי הצמרת המדינית וראשי מערכת הביטחון בוחנים בשלב זה את אפשרויות התקיפה נגד איראן, שמטרתה ועוצמתה טרם נקבעו באופן סופי. ברקע ההיערכות לתגובה, שר הביטחון יואב גלנט ייצא לביקור בזק בוושינגטון, במהלכו ינסה לשפר את התיאום עם האמריקנים ולדון בלוחות הזמנים ויעדי התקיפה האפשריות באיראן.