אם הנערה שניצלה מידי המחבל בירושלים: "ידענו מהתחלה שזה פיגוע"

הדר בצלאל הייתה הקורבן הראשון של ואסים אסעיד שצפוי להיות מואשם ברצח בני הזוג כדורי בשנת 2019, רצח פועל זר ממולדובה וניסיון הרצח של הדר. בשיחה עם חדשות 13 מברכת אמה של הדר על המעצר אחרי השנים שחלפו: "שמחים שהוא לא יראה אור יום"

זמן צפייה: 01:34

תחושת הקלה היום (חמישי) בבית משפחת בצלאל לאחר מעצרו של ואסים אסעיד, פעיל דאעש, שהודה ושחזר את רצח בני הזוג כדורי בירושלים בשנת 2019, רצח הפועל הזר איוון טרנובסקי לפני כחודש וניסיון הרצח של בת המשפחה הדר בצלאל כמה ימים לפני הרצח של בני הזוג כדורי.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי פוענח מסע הרצח שביצע אסעיד, שהודה שביצע את המעשים כחלק מהאידיאלוגיה של דאעש. בשיחה עם חדשות 13 לאחר היוודע הבשורה מספרת מירב, אמה של הדר בצלאל, על תחושת ההקלה. "ידענו חד וחלק שזה פיגוע", היא אומרת. "זה נותר ביטחון שהוא עצור וזה מרגיע".

היא סיפרה גם כי עדכנו אותי בשבוע שעבר שיש התפתחות דרמטית ושיש צו איסור פרסום. חיכינו כמעט שבוע והיום לפני כשעה הודיעו לנו על המעצר. סיפרו לי שתפסו את אותו מחבל נתעב אחרי הרצח בשכונת ארנונה שבו נרצח פועל זר ממולדובה. הרגשתי די בהלם, אבל אנחנו שמחים שהוא יהיה מאחורי סורג ובריח ולא יראה אור יום. זה נס ענק. לצערי, במקרה של בני הזוג כדורי זה נגמר אחרת".

ואסים אסעיד מחבל דאעש רצח בני זוג כדורי ירושלים
המחבל ואסים אסעיד

על המצב כיום מספרת האם: "זה לא פעם ראשונה. היו כאן פיגועים בשכונה. מחבלים דקרו כאן אנשים. הוא רצה לרצוח יהודים. כרגע זה נותן ביטחון שהוא עצור וזה מרגיע. בעקבות כל הפיגועים האחרונים, אנחנו רואים הרבה סיורים של המשטרה באזור אז אנחנו מרגישים יותר טוב".

גם הדר קיבלה את הבשורה. "היא כמובן שמחה שזה סוף סוף הסתיים. עד עכשיו היא לא הוכרה כנפגעת פעולות איבה, ועכשיו היא תהיה מוכרת", סיכמה האם מירב.

כאמור, היום הותר לפרסום כי ימ"ר ירושלים של המשטרה בסיוע השב"כ פענחו את רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי בירושלים בשנת 2019 יחד עם ניסיון רצח הנערה הדר בצלאל גם כן באותה שנה ורצח איוון טרנובסקי, פועל זר ממולדובה לפני יותר מחודש בשכונת ארנונה בבירה.

החשוד שנתפס הוא תושב חברון בשם ואסים אסעיד, בן 34, שהודה ושחזר את שלושת המעשים. כעת מתברר כי הוא מזוהה עם דאעש. פריצת הדרך התרחשה לאחר רצח הפועל הזר. המחבל זוהה במצלמות אבטחה עם דפוס פעולה ונראות חיצונית דומים לחשוד ברצח בני הזוג כדורי בשכונת ארמון הנציב שלוש שנים קודם לכן.