מקורות איראנים: "הוכנו מעל ל-10 תגובות אפשריות למתקפה הישראלית"

על רקע ההיערכות לתקיפה ישראלית בשטח הרפובליקה האסלאמית, מקורות בצבא איראן טענו כי כבר גובשו שורת תגובות אפשריות נגד ישראל - ואיימו: "תגובתנו עלולה להיות חמורה יותר מכל פעולה שתבוצע נגדנו"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

באיראן דווח היום (שני) מפי מקורות צבאיים במדינה כי הכוחות המזויינים האיראניים הכינו "לפחות" 10 תגובות אפשריות על התקיפה הישראלית הצפויה נגד משטר האייתולות בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים בשבוע שעבר.

ברקע ההיערכות לתקיפה, שעשויה להיות מכוונת נגד מתקני גרעין או נפט, המקורות האיראנים איימו כי התגובה של הרפובליקה האסלאמית אינה תהיה בהכרח באותו היקף כמו הפעולה שישראל תבצע, אלא "עשויה להיות חמורה יותר".

מתקפת הטילים האיראנית
מתקפת הטילים האיראנית | צילום: רויטרס

בימים אלו הדיונים בירושלים סביב התגובה הישראלית על מתקפת הטילים האיראנית נמשכים מסביב לשעון, ואמש פורסם במהדורה המרכזית כי במסגרתם זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו מומחים אשר בדרך כלל אינם לוקחים חלק בדיונים מסוג זה.

בכירי הצמרת המדינית וראשי מערכת הביטחון בוחנים בשלב זה את כל אפשרויות התקיפה נגד איראן, שמטרתה ועוצמתה טרם נקבעו באופן סופי. ברקע ההיערכות לתגובה, שר הביטחון יואב גלנט ייצא לביקור בזק בוושינגטון, במהלכו ינסה לשפר את התיאום עם האמריקנים ולדון בלוחות הזמנים ויעדי התקיפה האפשריות באיראן.

ישראל מצדה שואפת לתקוף מטרה איראנית משמעותית שתכאיב לטהראן מחד ותייצר הרתעה מחודשת, אך מאידך לא "תחייב" את המנהיג העליון עלי חמינאי להורות על תגובה בהיקף שעלול להידרדר לכדי מלחמה כוללת.

תרגיל חיל האוויר ברקע איומי איראן
תרגיל חיל האוויר בחודש אוגוסט, על רקע המתיחות עם איראן | צילום: דובר צה"ל

בנאום ראשון שנשא מאז מתקפת הטילים עליה הורה, חמינאי אמר: "מה שעשו הכוחות המזוינים שלנו הוא סיוע לעזה, זו פעולה לגיטימית". בהמשך נאומו, אותו נשא במסגרת טקס בטהראן לזכרו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, המנהיג העליון האיראני הוסיף: "אני אומר לפעילי חיזבאללה ולעם בלבנון - האויב ניסה לפגוע בחמאס וחיזבאללה באמצעות חיסולים,  אך הפעולות הללו רק יולידו מפקדים חדשים ויובילו לחיסולה של הישות הציונית".