פרסום ראשון: חטוף נוסף הוחזק בידי מורה באונר"א

אחרי הפרסום בחדשות 13 על חטופה ישראלית שנשבתה בידי איש סוכנות האו"ם, כעת מתברר שישראלי נוסף ששב מהשבי העיד כי הוחזק בידי מורה שעבד בארגון, ולישראל יש מידע לפיו עשרות מעובדיו השתתפו בטבח. בתוך כך, נחשף מסמך שמוכיח כי ישראל מעבירה ישירות לאונר"א קמח ומוצרי מזון

זמן צפייה: 02:24

אחרי שבחדשות 13 נחשף כי אחת החטופות הישראליות נשבתה בידי מורה באונר"א, הערב (ראשון) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי היא לא הייתה היחידה. ישראלי נוסף ששב מהשבי העיד שהוחזק בעזה בידי מורה מטעם סוכנות הסעד לפליטים הפלסטינים - שאף לימד אותו ערבית.

כמו כן, לחדשות 13 נודע כי החטופה אודותיה פורסם בסוף חודש נובמבר הבינה שנשבתה בידי איש אונר"א כיוון שלדבריה, היא הועברה בין מתקנים של הסוכנות במהלך השבי, ובנוסף, על עטיפת החטיפים שקיבלה ממנו למאכל נכתב "לא למכירה" וכן "מיועד לילדי אונר"א". במקביל, גורם ישראלי אומר הערב לחדשות 13 כי בידי ישראל יש מידע, לפיו עשרות מעובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ולא 12, כפי שהצהיר הארגון.

בתוך כך, ברקע החלטת מדינות במערב להקפיא את כספי המימון לאונר"א, ממסמך שהגיע לידי חדשות 13 עולה כי דווקא ישראל ממשיכה לשתף פעולה עם הארגון. במסמך, שמתייחס למשלוחי הסיוע לעזה, נכתב כי שם הלקוח הוא "אונרא" ותיאור המוצר הוא "קמח". מכך ניתן להסיק שישראל מעבירה קמח ומוצרי מזון ישירות לסוכנות.

המסמך שמוכיח: ישראל מעבירה ישירות לאונר"א קמח ומוצרי מזון
שם הלקוח: אונר"א, שם המוצר: קמח. המסמך שנחשף בחדשות 13
ראש אונר"א, פיליפה לאזריני
ראש אונר"א, פיליפה לאזריני | צילום: רויטרס

עד כה, 11 מדינות הודיעו כי יקפיאו את כספי הסיוע מטעמן לסוכנות האו"ם, בעקבות מעורבותם של עובדי הארגון בטבח 7 באוקטובר. ביניהן ארצות הברית, גרמניה ויפן - שלוש התורמות הגדולות לאונר"א. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס היום להאשמות, וחשף כי 9 מתוך 12 העובדים שהשתתפו במתקפת חמאס פוטרו, אחד מת - וגורלם של שניים לא ידוע. גוטרש אמר כי הוא "הזדעזע" מחשיפת הפרשה, אך קרא להמשיך בהעברת הכספים לארגון.