ישראל מאיימת: "כל אזרח שהחזיק בחטופים הוא מחבל בן מוות"

עם שחרורם של 70 החטופים מהשבי בעזה, היקף המעורבות האזרחית באחזקת החטופים ברצועה נחשף. בעקבות חשיפת חדשות 13, צה"ל מבהיר כי מי שהחזיק חטופים בביתו - בין אם מבצע כסף או כל סיבה אחרת - ייחשב כמחבל. באונר"א הגיבו להאשמות בדבר מורה המשתייך לארגון שהחזיק בביתו חטופים: "אנו מתייחסים ברצינות להאשמות, ומבקשים לקבל עוד מידע על מיקום הבית שבו הוחזק החטוף הנידון"

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: בעקבות חשיפת חדשות 13 אמש בנוגע למורה באונר"א ורופא שהחזיקו בבית חטופים - הערב (שישי) נודע לחדשות 13 כי צה"ל מאיים על אותם אזרחים המחזיקים או החזיקו ישראלים בשבי: "כל אזרח שהחזיק בחטופים הוא מחבל בן מוות". המשמעות של הדבר היא שצה"ל לא יפריד בין מחבלים "פעילים" של חמאס לבין אזרחים שהחזיקו בחטופים, בין אם חשבו כי הם רק "שומרים" עליהם או שהחזיקו בהם תמורה לבצע כסף.

ארגון אונר"א הגיב לפניית חדשות 13: "אנו מתייחסים ברצינות להאשמות, ומבקשים לקבל עוד מידע על מיקום הבית שבו הוחזק החטוף הנידון, ושואלים לזהותו".

בנוסף, הערב פרסם הארגון הצהרה לפיה: "העלאת האשמות חמורות שאינן נתמכות בראיות כלשהן או עובדות ניתנות לאימות התומכות בהן עשויה להסתכם בפרסום מידע מוטעה".