כוחות הביטחון פינו מבנים בלתי חוקיים ליד יצהר; תושב נעצר

לוחמי צה"ל ושוטרי מג"ב הגיעו לפנות 6 מבנים לא חוקיים, ביניהם במאחז "קומי אורי", שנבנו מחדש לאחר שכבר פונו בחודש ינואר. גורם ביטחוני: "כל ניסיון לפגוע בכוחות יענה בתגובה חסרת פשרות"

זמן צפייה: 00:32

כוחות הביטחון הגיעו הבוקר (רביעי) לפנות מבנים בלתי חוקיים במאחזים סמוך להתנחלות יצהר. לוחמי צה"ל ושוטרי מג"ב החלו פינו ארבעה מבנים בלתי חוקיים בשטח C, במאחזים "כיפה סרוגה" ו"תקומה", ושני מבנים נוספים בשטח B במאחז "קומי אורי". המבנים נבנו מחדש לאחר שפונו בחודש ינואר. שלושה מתוך ששת המבנים משמשים למגורים. נריה זארוג, שהיה עציר מנהלי וכבר סירב בעבר להתפנות, נעצר במהלך הפינוי.

גורם ביטחוני אמר: "אנו מצפים מהתושבים לנהוג באחריות וללא אלימות. כל ניסיון לפגוע בכוחות שהגיעו לאכוף את החוק יענה בתגובה נחושה וחסרת פשרות. המטרה היא אכיפה ולא מעצרים אך לא נהסס לבצע מעצר של כל מי שיפעל באלימות או יסית נגד הכוחות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2004222020' autoplay='0' credit='' desc='פינוי מבנים בלתי חוקיים ליד יצהר' kid='1_gb9dgpfn' duration='12'']

פינוי מאחזים בלתי חוקיים סמוך ליצהר | צילום: חדשות 13

"מאות שוטרים מקיפים בתים בגבעות יצהר בכוונה להרס הבתים", נמסר מההתנחלות יצהר. "הישוב מגנה בתוקף הריסת בתי משפחות כ'תג מחיר' ממשלתי, ועוד בעיצומם של ימי הקורונה".

המנהל האזרחי הודיע כי לא יהרוס בתים בתקופת הקורונה' אבל החריג את האכיפה מטעמים ביטחוניים ולכן לא היhתה מניעה מלהוציא את הפינוי. עם זאת, תושבים מיצהר הגישו עתירה לבג"ץ נגד הפינוי. "בעתירה נכתב כי ישנם שני פגמים מרכזיים בהרס הבתים כרגע, האחד העובדה כי המעשה סותר הודעה רשמית של המנהל האזרח לפיה בתקופת הקורונה לא יהרסו בתים מאוכלסים, ודאי כאשר מדובר במשפחות שבאחת מהן האשה כורעת ללדת לאחר שתאריך הלידה המשוער שלה כבר עבר", נמסר מטעם עו"ד חנמאל דורפמן המייצג אותם. "שנית, בנוגע לבתי משפחות זארוג וגוזלן, מדובר בבתים בבעלות אזרח אמריקאי ולפיכך אין סמכות למנהל האזרחי לפעול בשטח B בנוגע למי שאינו אזרח ישראלי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2004220745' autoplay='0' credit='הקול היהודי' desc='מתנחלת מתווכת ומסרבת להישמע להוראות השוטרת: "אתם כולירות"' kid='1_2f5ijnl7' duration='46'']

"כוונתכם לבצע הריסה עמודת בסתירה מוחלטת להצהרתכם כי לא תהרסו בתים בתקופת הקורונה, ומהווה אפליה בוטה באופן הטיפול בין יהודים לערבים", כתב עו"ד דורפמן.

פינוי מאחזים בלתי חוקיים סמוך ליצהר | צילום: הקול היהודי

כזכור, בחודש ינואר שוטרי מג"ב פינו שני בתים בלתי חוקיים במאחז קומי אורי, אחד מהם של זארוג. כוחות משטרה וכלים הנדסיים הגיעו למקום והרסו את המבנים, שנמצאים בשטח B. אדם אחד נעצר בחשד להפרת צו ההריסה ותקיפת שוטרים. שבוע קודם לכן בג"ץ דחה את עתירתם של זארוג ואהרון זוגלן לבטל את צו ההריסה. מספר צמתים באזור נחסמו לתנועה. עם יציאת הכוחות מהיישוב, מתפרעים יידו לעברם אבנים, ואחד הלוחמים נפגע בראשו ונפצע קל.

מזכירות היישוב מסרה אז: "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר. כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם".