הטייסים שהודיעו כי לא יגיעו לאימון: "נתייצב מחר ביחידה לשיח לוחמים"

עוד לפני פגישתם עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, לוחמי צוות אוויר במילואים מטייסת 69 הודיעו היום כי הם נענו לקריאת מפקדם - ומחר הם יתייצבו ביחידה. "יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש"

זמן צפייה: 07:12

עוד לפני פגישתם עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, לוחמי צוות אוויר במילואים מטייסת 69 שהודיעו כי לא יגיעו השבוע לאימון מסרו היום (שלישי) כי הם יתייצבו מחר ביחידה לשיח לוחמים. תמי ארד, אשתו של הנווט השבוי רון ארד, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו כתבה לטייסים: "גאה בכם, ברור לי שאינכם יכולים לנהוג אחרת". היא תקפה את השר קרעי: "בעלי וחבריו הלכו לעזאזל כדי להגן על המדינה האהובה שלנו".

"אנו נענים לקריאת מפקדינו ונתייצב מחר ביחידה לשיח לוחמים", מסרו הלוחמים, "יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש".

בצה"ל חוששים מהתרחבות תופעת הסרבנות, והדאגה של הרמטכ"ל הלוי מכדור השלג הזה רק הולכת ומתעצמת. היום אחר הצהריים יתקיימו כאמור סדרת פגישות בין הרמטכ"ל, שר הביטחון ומפקד חיל האוויר לבין הטייסים במילואים ומפקדים בצבא היבשה, כאשר החשש שהגל הזה יגיע לעוד יחידות מילואים - וגם לצבא הקבע והסדיר.

הטייסים שישתתפו היום בפגישות יאמרו לשר הביטחון גלנט כי הוא חייב להפעיל את כובד משקלו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל שר המשפטים יריב לוין - לעצור את בליץ החקיקה ולהתחיל בהידברות. הטייסים צפויים לומר לו כי הוא כשר הביטחון שאחראי על צה"ל מטעם הממשלה מבין יותר מכולם את המשמעות של כדור השלג הזה שמכה בשורה של יחידות בצה"ל.

Nbjnzt
מפקד חיל האוויר תומר בר | צילום: דובר צה''ל

ביום שישי האחרון, נזכיר, פרסם האלוף בר מכתב למשרתי המילואים בחיל האוויר, בעקבות שיחה שערך עם כ-50 טייסי קרב במילואים. במכתב התייחס בר לקריאות בשבועות האחרונים לסרב שרת במילואים כמחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, וכתב כי הוא "קורא להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים כפי שעשיתם עד כה".

"השבועות האחרונים מטלטלים את החברה הישראלית", פתח מפקד החיל את מכתבו. "בה בעת - המציאות הביטחונית האזורית דינמית ואינה מפסיקה לאתגר ולו לרגע אחד". בר הבהיר כי למרות חילוקי הדעות הפוליטיים המצב הביטחוני עדיין מחייב "אחריות משותפת לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי כמפקד החיל היא שתמשיכו להגיע לטייסות וליחידות".

אתמול שלחו מפקדי חיל האוויר לדורותיהם מכתב לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט, ובו הם גיבו את האלוף בר, וביקשו "לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי". על המכתב חתומים 9 אלופים במיל', וכן הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל דן חלוץ.

הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

"אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו, "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, המוכר לכם היטב, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

"ליבת עוצמתו של החיל היא התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים. אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך. אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בעת הקשה הזו ופונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי".