הצהרת דובר צה"ל: "המתקפה האיראנית כפי שתוכננה - סוכלה"

תא"ל הגרי מסר הצהרה מיוחדת אחרי המתקפה על ישראל מאיראן, ואמר כי כטב"מים וטילי שיוט לא חדרו לישראל, ומתוך כ-20 טילים בליסטיים ששוגרו חדרו רק בודדים. הגרי הציג תיעוד מתוך הבסיס בנבטים והראה כי הוא מתפקד על-אף שנגרם בו נזק קל. "האירוע לא הסתיים. אנחנו עדיין ערוכים ומוכנים להתפתחויות ולאיומים נוספים"

זמן צפייה: 06:39

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הבוקר (ראשון) הצהרה לתקשורת אחרי המתקפה האיראנית על ישראל, וסיכם את אירועי הלילה. "איראן שיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים - ויירטנו 99% מהם. מתוך כ-170 כטב"מים וכ-130 טילי שיוט - אפס חדרו לשטח ישראל. עשרות יורטו ע"י מטוסי קרב, ההגנה האווירית ומערכות ההגנה של שותפינו. בוצעו שיגורים מעיראק ומתימן - אף אחד מהם לא חדר לישראל. מתוך כ-20 טילים בליסטיים - בודדים חדרו לישראל. הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים וגרמו נזק קל לתשתיות, אך הוא ממשיך לתפקד ולבצע את משימותיו. המתקפה האיראנית, כפי שתוכננה - סוכלה. לצערנו, ילדה נפצעה קשה מרסיסים, אבל מלבדה - אין נפגעים".

מתקפה ישירה מאיראן | כל העדכונים מהיום ה-191 למלחמה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404140749' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='בסיס נבטים נפגע - וממשיך לתפקד' poster='' kid='1_jmv2xltl' duration='28']

"האירוע לא הסתיים", הדגיש דובר צה"ל, "אנחנו עדיין ערוכים ומוכנים להתפתחויות ולאיומים נוספים. הנחיות פיקוד העורף נותרו בעינן, אם יהיו שינויים - נעדכן את הציבור. קיימנו בלילה הערכת מצב והרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך. איראן עשתה הלילה מעשה חמור, כאשר היא דוחפת את המזרח התיכון להסלמה".

תא"ל הגרי התייחס לשיתוף הפעולה עם צבאות זרים, שסייעו לישראל ליירט את האיומים. "בחצי השנה האחרונה אנחנו פועלים בתיאום הדוק עם שותפינו", הסביר, "בראשן פיקוד המרכז של ארה"ב, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות. השותפות הייתה הדוקה תמיד, אבל באה הלילה לביטוי בצורה יוצאת דופן".

יירוטים מעל תל אביב
יירוטים מעל תל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
יירוטים בשמי ישראל
יירוטים בשמי ישראל | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

בסך הכל, יותר מ-300 כלי טיס בלתי מאוישים, טילי קרקע-קרקע וטילי שיוט נורו הלילה לעבר ישראל, מתוכם כ-200 שוגרו ישירות מאיראן. רוב השיגורים יורטו מחוץ לגבולות ישראל על-ידי מערך ההגנה האווירית, בסיוע ארצות הברית, בריטניה, צרפת ומדינות האזור. נזק נגרם לתשתית בבסיס חיל האוויר בנבטים, ובפזורה הבדואית בנגב נפצעה ילדה בת 7 באורח קשה מרסיסי יירוט.