למד לירות באקדח מסרטונים: כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 מעיר דוד

לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד הקטין שביצע את הפיגוע בעיר דוד לפני כשלושה שבועות: "הוא הבחין בבני משפחה בעלי חזות יהודית שצעדו באזור, דרך את האקדח, כיוון אותו לעבר בני המשפחה וירה"

Whatsapp Image 2023 01 28 At 1
זירת פיגוע הירי בעיר דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד קטין, תושב העיר כבן 13, שביצע את הפיגוע בעיר דוד לפני שלושה שבועות כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור ונשיאה והובלת נשק ואביזר נשק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שחר מלול, "הנאשם החליט לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים ולשם כך צפה בסרטונים ולמד כיצד לתפעל אקדח ולבצע ירי. לפני כשלושה שבועות לקח הנאשם נשק ושתי מחסניות שהשאיר אחיו בתוך שקית שחורה בפח אשפה במחסן הבית ונסע לאזור עיר דוד, בניסיון לאתר הולכי רגל יהודים לשם ביצוע פיגוע".

"כשהגיע הנאשם לעיר דוד הבחין בבני משפחה בעלי חזות יהודית שצעדו באזור, אז דרך הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעבר בני המשפחה והחל לירות לעברם מספר יריות. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נורו שניים מבני המשפחה ופונו לבית החולים לטיפול רפואי".

זירת פיגוע הירי בעיר דוד
זירת פיגוע הירי בעיר דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפיגוע בעיר דוד התרחש פחות מיממה אחרי פיגוע הירי הרצחני מחוץ לבית הכנסת "עטרת אברהם" בשכונת נווה יעקב. בפיגוע נפצע גם אביו של הקצין, שחזר יחד עמו מתפילה. השניים פונו במצב קשה לבית החולים שערי צדק, אך אביו של הקצין כבר שוחרר מבית החולים.

סגן נ'
סגן נ'

בתוך כך, ביום שישי האחרון חל שיפור משמעותי במצבו של סגן נ', קצין הצנחנים בן ה-22 שנפצע בפיגוע הירי בעיר דוד. הוא פקח את עיניו והחל לנשום נושם בכוחות עצמו.

סגן נ' הסתער על המחבל בן ה-13 בבוקר הפיגוע ונטרל אותו עם נשקו האישי בזמן שהיה בחופשה. לאחר שנפצע הוא אף העביר את הנשק לאדם אחר כדי שימשיך אותו. הוא נפצע קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו, אך כאמור חל שיפור דרמטי במצבו.