החשודים בפרעות בחווארה שוחררו - גלנט הוציא צו מעצר מנהלי

בתגובה להחלטת שר הביטחון, קבוצת מפגיני ימין הגיעו לביתם של האוצר סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר ומחו על ההחלטה, שכן השניים התנגדו בעבר בתוקף למעצר מנהלי של יהודים. בן גביר מסר בתגובה: "החלטה אנטי דמוקרטית"

זמן צפייה: 01:12

לצה"ל ולמשטרה נדרש לא מעט זמן כדי לעצור את החשודים בהתפרעות המתנחלים בחווארה בתחילת השבוע. הערב (חמישי), בית המשפט שחרר את כל שמונת העצורים, מאחר ולא הייתה עילה והוכחות כדי להאריך את מעצרם. לאחר מכן, שר הביטחון יואב גלנט הוציא צו מעצר מנהלי לשניים מהחשודים, והם צפויים לשהות במעצר לפחות ארבעה חודשים נוספים.

אלמלא הצו המנהלי שהוציא השר גלנט, אף אחד מהחשודים בפרעות בחווארה לא היה נמצא במעצר. בתגובה להחלטת השר, קבוצת מפגיני ימין הגיעה הערב לביתם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומחו על ההחלטה, שכן, השניים בעבר התנגדו בתוקף למעצר מנהלי של מתנחלים.

Dkby Ci Dchr
שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר בתגובה להחלטת גלנט: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין, בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער. למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס גם הוא לנושא ואמר: "אני מחזק את שר הביטחון שזוכר שמשימת הממשלה היא למנוע מעשי טרור ולא להגן עליהם. הרוח הגבית של סמוטריץ' ובן גביר למי שגורמי הביטחון סבורים שמסכנים את השטח באופן קיצוני, מצביעה על אובדן דרך וקורצת לשורפי הבתים בחווארה. גיס חמישי יושב בחדר הקבינט".

Whatsapp Image 2023 02 28 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש יוזכר, שר האוצר סמוטריץ' התראיין בוועידה הפיננסית של "TheMarker", והתייחס ללייק שעשה לציוץ של פעיל ימין שכתב "את הכפר חווארה צריך למחוק היום", ואמר: "אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק, אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה". לאחר כמה שעות הוציא הבהרה: "התכוונתי לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים בכפר".

"קראתי להרגעת הרוחות, ובציוץ שלי כתבתי שבשום פנים ואופן אסור להיגרר לאנרכיה שבה אזרחים לוקחים את החוק", הסביר השר מטעם הציונות הדתית, והמשיך: "מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים".