בתום השבעה על יהודה דימנטמן: יותר מ-15 אלף איש בצעדה לזירת הפיגוע בחומש

במלאת שבוע להירצחו של דימנטמן בפיגוע הירי, יצאה צעדה מהיישוב שבי שומרון לישיבת חומש, שם תיערך אזכרתו. הצועדים קראו "עם ישראל חי". ראש המועצה האזורית שומרון קרא להסדרת ההתנחלות: "רה"מ - אתה האחראי לתת את התשובה לרצח"

זמן צפייה: 02:02

יותר מ-15 אלף איש הגיעו היום (חמישי) לצעדת תום השבעה על יהודה דימנטמן מהיישוב שבי שומרון לכיון ישיבת חומש, שם הוא למד ושם תיערך אזכרתו, סמוך למקום בו נרצח בפיגוע הירי. כוחות הביטחון הונחו לאפשר את הצעדה והאזכרה ולאחריהן לפנות את הישיבה, כמתוכנן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal--2112231421' autoplay='0' credit='' desc='עשרות בדרך לחומש' poster='' kid='1_92occn41' duration='41']

בצעדה משתתפים חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור שקוראים שלא לפנות את ישיבת חומש. מארגני הצעדה הזהירו את המשתתפים ואמרו: "מטרתנו הינה חיבוק ישיבת חומש ובשום פנים ואופן אין להגיע לעימות עם כוחות הביטחון או ערבים בשטח". בתוך כך, ארגון "יש דין" דיווח כי הצבא חסם את כל הכניסות ליישוב בורקה הסמוך למאחז חומש, לקראת הצעדה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112231516' autoplay='0' credit='' desc='הסעות בדרך לחומש' poster='' kid='1_4emb4ezk' duration='15']

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, נשא דברים ואמר: "ראש הממשלה - אתה האחראי לתת את התשובה לרצח הזה. אנחנו אומרים לכל הפוליטיקאים בירושלים ולכל חברי הממשלה, רק השבוע הצטלמו חברים בקואליציה עם המחבל המורשע ראאד סלאח, ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112231553' autoplay='0' credit='' desc='הצעדה לחומש' poster='' kid='1_al649am1' duration='18']

ישיבת חומש נמצאת ביישוב שפונה במהלך ההתנתקות בשנת 2005, ותלמידי הישיבה ורבניה מפרים את חוק ההתנתקות. ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן, נעצר אמש בחשד להפרת חוק ההתנתקות, במהלך בדיקה שגרתית במחסום, זומן לחקירה עתידית - ושוחרר לאחר זמן קצר.

חסימות צבאיות סמוך לכפר בורקה
חסימות צבאיות סמוך לכפר בורקה | צילום: מועצת בורקה

כזכור, בשבוע שעבר, פחות מיממה לאחר הפיגוע, הוקם בסמוך לקריית ארבע מאחז בלתי חוקי על ידי חבריו של דימנטמן לגרעין "נחלה", בשם "נופי יהודה" לזכרו. המאחז פונה לאחר עימותים בין המתנחלים, בהם חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהתבצרו במקום וסירבו להתפנות.