אברהם סומיכי, בן 80, הוא הנרצח השני בפיגוע הדקירה בחולון

יממה אחרי הפיגוע הקטלני, הותר לפרסום שמו של הנרצח השני בפיגוע - אברהם סומיכי, תושב חולון בן 80, אשר הותיר אחריו שני ילדים וחמישה נכדים. אתמול הובאה למנוחות האישה שנרצחה - רינה דניב, תושבת העיר בת 66, אשר בעלה שמעון נפצע באורח קשה. בנוסף נפצע יעקב לברטוב בן ה-26 באורח בינוני

זמן צפייה: 02:21

יממה אחרי פיגוע הדקירה הקטלני בחולון, הבוקר (שני) הותר לפרסום שמו של הנרצח השני בפיגוע - אברהם סומיכי, תושב חולון בן 80, אשר הותיר אחריו שני ילדים וחמישה נכדים. אתמול הובאה למנוחות האישה שנרצחה בפיגוע - רינה דניב, תושבת העיר בת 66, אשר בעלה שמעון נפצע באורח קשה בפיגוע. בנוסף נפצע יעקב לברטוב בן ה-26 באורח בינוני.

המחבל, אשר נורה ונוטרל על-ידי קצין משטרה, הוא עמאר רזק כאמל עודה, פלסטיני בן 34 תושב העיירה סלפית הסמוכה לאריאל, שוהה בלתי חוקי ללא היתר שהייה בישראל. הוא נפצע אנושות מהירי, ומותו נקבע בבית החולים שמיר אסף הרופא.

במשטרה התקבל דיווח על ירי, וככל הנראה היה זה הירי שנטרל את המחבל. תחילה אותר סומיכי ברחוב משה דיין כשהוא פצוע אנוש, ולאחר מכן נמצאה שתי זירות נוספות בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ובפארק הסמוך, ושם אותרו שלושת הפצועים הנוספים, כאשר מותה של דניב נקבע במקום, ובבית החולים נקבע מותו של סומיכי. כוחות משטרה החלו בסריקות נרחבות באזור, ושללו את החשד למחבל נוסף.

רינה דניב, נרצחה בפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב, נרצחה בפיגוע הדקירה בחולון | צילום: באדיבות המשפחה

יעקב לברטוב, בן ה-26 שנפצע בינוני בפיגוע, סיפר לחדשות 13: "טיילתי עם הכלב, ופתאום ראיתי את הבן אדם יוצא משטח פתוח והולך לכיווני עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי ופתאום רץ לכיווני ותפס אותי, הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. לא הבנתי בהתחלה שזה פיגוע. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי ותוך כדי התקשרתי למשטרה. הגעתי לחניון אגד ושם הנהגים עזרו לי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408041054' autoplay='0' credit='' desc='אחד הפצועים לחדשות 13: "פתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי"' poster='' kid='1_v0nqm3k5' duration='181']

ישראל כהן, עד ראייה לפיגוע, סיפר: "הגעתי עם האוטובוס למקום וראיתי כוחות גדולים מגיעים אז הבנתי שיש אירוע, תוך כדי הבנתי שזה פיגוע. ראיתי את הנטרול של המחבל, ביצעו בו החייאה לצערי ופינו אותו. את הפצועים לא ראיתי כי הם היו בתוך הפארק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408040829' autoplay='0' credit='' desc='עד ראייה לפיגוע: "ראיתי את נטרול המחבל"' poster='' kid='1_vit01376' duration='29']

עד ראייה נוסף סיפר: "חזרתי הביתה מתחנת הדלק וראיתי מישהו רץ מהצד השני של הכביש. פתאום שמעתי שלוש יריות, פחדתי והתחבאתי. אחרי זה חזרתי וראיתי את המחבל על הרצפה. אנשים רצו והיה בלאגן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408040833' autoplay='0' credit='' desc='עד ראייה לפיגוע: "ראיתי את המחבל על הרצפה"' poster='' kid='1_9fnqpr92' duration='28']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה לצד ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד, ומפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר. "המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן - אלא כאן ברחובות. בשביל זה חימשנו את עם ישראל", אמר בן גביר, "אני רוצה להגיד לאזרחים: שאו נשק. לא סתם פתחנו עוד ועוד כיתות כוננות וחימשנו אותן. שאו נשק - זה מציל חיים".

השר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בחולון
השר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: דוברות זק"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "הבוקר התבצע פיגוע טרור רצחני בחולון. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אני משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל; אנחנו נבוא חשבון עם כל מי ששיתף איתו פעולה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "אין שר שהוא כשלון מוחלט ועלוב יותר מאיתמר בן גביר. מאז שהוא נכנס לתפקיד הרחובות שלנו מוצפים רציחות, פשיעה, פיגועים. ‏בכל המדדים הבטחון האישי בהתרסקות, המשטרה בשפל של כל הזמנים. הדבר היחיד שהוא עושה ראיונות, גימיקים ופרובוקציות מהבוקר עד הערב".