מחאת הטייסים מתגברת: יקיימו יום עיון בנושא עילת הסבירות

כ-200 טייסי מילואים יקיימו ביום שלישי סמינר בתל אביב בנושא החקיקה המשפטית בכנסת, אליו הוזמנו מומחים בתחום. הטייסים ידונו בשאלת החוק, אך גם בשאלת המחאה שלהם, ויחליטו האם יש לאיים בהפסקת התנדבות למילואים - ומתי

זמן צפייה: 01:23

לקראת המשך חקיקת המהפכה המשפטית שתגיע מחר (שני) לנקודת ציון משמעותית כאשר הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תעלה להצבעה בקריאה ראשונה, מחאת הטייסים שוב מעלה הילוך, וקבוצה של כ-200 טייסים יקיימו ביום שלישי יום עיון במטרה להבין מה היא החקיקה המקודמת בכנסת ומה המשמעות שלה.

ביום העיון, שיתקיים באחת מחברות ההייטק בתל אביב, ישתתפו שורה של מומחים שיסבירו לטייסי המילואים מה המשמעות של הפסיקה שתעמוד להצבעה בכנסת. הם יעסקו בשאלת החוק, וגם בשאלה של המחאה שלהם.

ככל הנראה, הפעם הטייסים לא ימהרו לשלוף את ההודעות שלהם על הפסקת ההתנדבות, מכיוון שהם מבינים את המשמעויות האפשריות של מהלך שכזה. ישנו דיון עמוק בשאלה של התזמון הנכון לצעד כזה. הם לא רוצים לשלוף את "הנשק" שלהם טרם זמנו, ולא רוצים לשחוק אותו עם שימוש ביותר מדי פעמים, ולכן ישנה התלבטות גדולה. הרוחות בקרב הטייסים סוערות, אך כאמור לא בטוח שהודעות על הפסקת התנדבות יגיעו בקרוב.

בסיס חיל האוויר בפלמחים
בסיס חיל האוויר בפלמחים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נזכיר כי במכתב שנשלח הבוקר לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל הרצי הלוי, לראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה ולתא"ל י', מפקד יחידת 8200, מעל ל-1,000 מבוגרי ובוגרות היחידה מתריעים כי יפסיקו להתנדב לשירות מילואים אם יאושר בקריאה ראשונה החוק לצמצום עילת הסבירות. "אנו עומדים בגאון ומודיעים שלא ניתן את ידינו למעשי האיוולת של הממשלה המכהנת", כתבו והוסיפו: "קוראים לממשלת ישראל לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים".

בנוסף, לפני כשבוע וחצי קבוצה של כ-110 לוחמי צוות אוויר, בקרים וקציני שליטה במילואים המשרתים במטה חיל האוויר בתפקידי שליטה ותכנון פרסמו מכתב שבו הם מצהירים כי "אם החוק לביטול עילת הסבירות, או כל חוק אחר שהוא חלק מהרפורמה המשפטית, יעבור בקריאה שלישית - ניאלץ להפסיק את התנדבותנו לשירות מילואים".