חשד לפיגוע בחווארה: לוחם נפצע קל מדקירה, המחבלת נוטרלה

מחבלת דקרה את החייל, כבן 20, כמאה מטרים מערבית לצומת עינבוס - ונורתה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים בילינסון

זמן צפייה: 01:34

חשד לפיגוע: לוחם צה"ל כבן 20 נפצע היום (חמישי) באורח קל מדקירה בחווארה, כמאה מטרים מערבית לצומת עינבוס. המחבלת נורה ונוטרלה על ידי כוח צה"ל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

המחבלת, איימן זיאד אחמד עוודה בת ה-26, דקרה את הלוחם בכתף, ואז הוא הסתובב, דחף אותה וניטרל אותה יחד עם לוחם נוסף. המחבלת פונתה במצב קשה, וכעבור זמן קצר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי היא מתה מפצעיה בבית החולים.

מוטי דהן, חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע כשהוא יושב בהכרה מלאה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ובסיוע כוח רפואה של צה"ל הוא פונה לבית החולים במצב קל".

הסכין של המחבלת שדקרה בחווארה
הסכין של המחבלת שדקרה בחווארה

זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה | צילום: דוברות איחוד הצלה

הבוקר בפעילות כוחות הביטחון בקסבה של שכם חוסלו מועז אל מצרי וחסן אל קטטני, פעילי חמאס שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בו נהרגו לוסי די ובנותיה מאיה ורינה לפני כחודש. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הבוקר באנו חשבון עם רוצחי לוסי, מאיה ורינה די זכרונן לברכה. המסר שלנו לאלה שפגעו בנו, ולמי שמנסים לפגוע בנו, יקח יום, שבוע או חודש - היו בטוחים שנבוא אתכם חשבון. אין זה משנה היכן תנסו להסתתר- נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו".

זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה | צילום: דוברות איחוד הצלה

הסבב ברצועת עזה הסתיים, אך התקופה הקרובה נפיצה לא פחות, וצה"ל כבר מסתכל קדימה מתוך הבנה שהסבב המיותר אמנם כבר מאחורינו - ובחודש הקרוב יש כמה תאריכים מאוד רגישים. גורם ביטחוני בכיר העריך אמש: "ספק רב אם מדינת ישראל תצליח לצלוח את הקיץ הזה בלי סבב הסלמה רחב בעזה".