"אל תתעסקו באש": חשד לפשעי שנאה בארבעה כפרים פלסטיניים ביו"ש

כמה כלי רכב הוצתו והושחתו וכתובות רוססו על קירות ורכבים בא-דיכ, בית דג'ן, קבלאן ומג'דל בני פדל. בין היתר, ברקע העימותים ביצהר, נכתב "גבעת קומי אורי" ו-"שטח צבאי סגור"

זמן צפייה: 00:19

חשד לפשעי שנאה ביו"ש: כמה כלי רכב הוצתו והושחתו וכתובות רוססו הלילה (שישי) על קירות ומכוניות בארבעה כפרים בשומרון - א-דיכ, בית דג'ן, קבלאן ומג'דל בני פדל.

בין היתר, רוססו הכתובות "גבעת קומי אורי" ו-"שטח צבאי סגור", ייתכן שבמחאה על הכרזת המאחז שביצהר שטח צבאי סגור בזמן האחרון. כמו כן, רוססה הכתובת המאיימת "אל תתעסקו באש". המשטרה פתחה בחקירה.

לפי ארגון "יש דין", בכפר מג'דל ובכפר קבלאן הוצתו שני רכבים בכל כפר, ורוססו כתובות נאצה על בתים פרטיים ורכבים, בין היתר "שטח צבאי סגור". בנוסף, רוסס מגן דוד על כניסה לבית.

בנוסף נמסר מהארגון כי בכפר בית דג'ן שרפו רכב, וכן ריססו על אחד הבתים מגן דוד ואת הכתובת "עדיין שטח צבאי?", ואילו בכפר א-דיכ נוקבו צמיגיהם של 21 רכבים, הכתובת "קומי אורי" רוססה על רכב ומגן דוד רוסס על רכב אחר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הנהגת שנסעה במהירות לעבר מאבטחים באשדוד ונורתה – מתה מפצעיה

נתניהו: "ניסיון להפיכה שלטונית בעלילות שווא וחקירה מגמתית"

:"שפל היסטורי": התגובות על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו

כתובת שרוססה בכפר בית דג'ן
כתובת שרוססה בכפר בית דג'ן | צילום: חדשות 13
רכב שהוצת והושחת בכפר מג'דל
רכב שהוצת והושחת בכפר מג'דל | צילום: חדשות 13

מפורום תג מאיר נמסר בתגובה: "הפעילות העבריינית הלילה בכמה כפרים פלסטינים במקביל מצביעה על העובדה שפושעי הטרור היהודי אינם חוששים כי כוחות הביטחון יגיעו אליהם. בחצי השנה האחרונה נפגעו 31 יישובים פלסטינים וערבים במדינת ישראל וביהודה ושומרון. מדינת ישראל מטפלת בטרוריסטים אלו בכפפות של משי. בטרור יהודי נגד פלסטינים יש לטפל באותה דרך בה מטופל טרור פלסטיני. אנחנו קוראים לכוחות הביטחון לתפוס את האשמים במעשים ולמערכת המשפט למצות איתם את הדין".

רכב שהוצת והושחת בכפר בית דג'ן
רכב שהוצת והושחת בכפר בית דג'ן
כתובת שרוססה בכפר קבלאן
כתובת שרוססה בכפר קבלאן | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודש אלמונים ניקבו כ-30 צמיגים וריססו כתובת נאצה "צו תפיסה שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים" בשכונה בצפון העיר אל-בירה שליד רמאללה - יום בלבד לאחר שבכפר יתמא התגלו כמה כלי רכב פלסטינים שהושחתו, וכן כתובות "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור" שרוססו על קירות ורכבים באזור. על פי ארגון "בצלם", מספר הרכבים שהושחתו הינו כ-30.

כתובת שרוססה על רכב בכפר א-דיכ
כתובת שרוססה על רכב בכפר א-דיכ | צילום: חדשות 13

שבוע קודם לכן הוצת אוהל של לוחמי מג"ב בגבעת 'כיפה סרוגה' ביצהר. גורם ביטחוני טען כי "אותם נערי גבעות שהציתו הלילה אוהל של לוחמים ביצעו פעילות תג מחיר ביתמא. הפעולות העברייניות הללו לא יעברו לסדר היום, והן יענו בפעילויות מבצעיות נחושות למיגור התופעה", הבהיר.

עוד הוסיף הגורם שזוהי שעת מבחן להתיישבות בשטחי יהודה ושומרון, וכי "על המנהיגים הדתיים והמקומיים לגנות בכל תוקף את התופעה ולשתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות הביטחון רואים בכך עליית מדרגה באלימות המופנת כלפי הלוחמים ומתכוונים לעשות הכול בכדי לאתר את החשוד. הלוחמים ימשיכו לפעול במקום לאכיפת הצו".