נסראללה מאיים: "כל פגיעה במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע תביא לפיצוץ אזורי"

מזכ"ל חיזבאללה נאם לרגל ציון יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, והזהיר מפני השלכות אזוריות אם משתתפי צעדת הדגלים ייכנסו לרחבת מסגד אל אקצא ויפגעו בו: "המשך התוקפנות על מסגד אל אקצא ועל המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח ירושלים – יביא לפיצוץ גדול באזור"

זמן צפייה: 00:52

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אמש (רביעי) נאום לציון יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון ואיים לקראת קיומו של מצעד הדגלים בירושלים בתחילת השבוע הבא. נסראללה אמר כי "צעדת הדגלים היא התגרות. הסכנה הגדולה היא שמשתתפי הצעדה ייכנסו לרחבת מסגד אל אקצא ויפגעו בו. יש אף כאלה שקראו להריסה של כיפת הסלע".

"אני אומר לממשלת ישראל ולמי שמתעניין במצב באזור – כל פגיעה במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע תביא לפיצוץ באזור מפני שהדבר מהווה התגרות בכל העמים האיסלאמיים. המשך התוקפנות על מסגד אל אקצא ועל המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח ירושלים – יביא לפיצוץ גדול באזור", הוסיף.

חסן נסראללה
חסן נסראללה, ארכיון | צילום: רויטרס

לדבריו, "ההתנגדות (כינוי לברית הפוליטית האזורית האנטי-ציונית ואנטי-אמריקנית) ולוחמיה, ההגנה האווירית והטילים המדוייקים שלה – היא הסיבה שלשמה ישראל עומדת על רגל וחצי, ומעבירה מסרי הרגעה". המזכ"ל התייחס גם התייחס לתרגיל הצה"לי "מרכבות האש" שמגיע לסופו ואמר: "גם כשנותר שבוע לתמרון הגדול של צה"ל – אנחנו עדיין נמצאים במצב כוננות".

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
מצעד הדגלים בירושלים | צילום: רויטרס

כזכור, במסגרת ההכנות המשטרתיות למצעד, המפכ"ל קובי שבתאי הודיע על הצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית ביום המצעד. עד כה, המשטרה עצרה עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד, ויצרה קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר.