נסראללה: "בפעם הראשונה שומעים מבכירים בישראל על מלחמת אזרחים"

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים במהלך טקס לחללי הארגון, ואמר כי המצב בישראל חסר תקדים: "הממשלה הטיפשה דוחפת אותם לעימות פנים ישראלי ועימות עם הפלסטינים שעלול להתפשט לאזור"

זמן צפייה: 01:23

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים היום (חמישי) במהלך טקס לחללי הארגון, ואמר כי "המצב בישראל חסר תקדים", בהתייחסו למצב הפוליטי. "הממשלה הטיפשה דוחפת אותם לעימות פנים ישראלי ועימות עם הפלסטינים שעלול להתפשט לאזור", הוסיף נסראללה, "בפעם הראשונה אנו שומעים מבכירים בישראל כולל ראשי ממשלה קודמים ושרי ביטחון קודמים על מלחמת אזרחים ושפיכות דמים".

"אנחנו עומדים היום מול אינתיפאדה פלסטינית אמיתית וישראל מכריזה שהיא במצוקה", הוסיף נסראללה, "העם הפלסטיני מאמץ זאת בהמוניו. ממשלה ישראלית טיפשה זו דוחפת לעבר עימות אזורי, במיוחד אם יגעו במסגד אלאקצא".

כזכור, בנאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בשבוע שעבר, בו הוא קרא להידברות בין הממשלה למתנגדי המהפכה המשפטית, הוא אמר: "אני קורא בדאגה את דוח"ות המודיעין ובהם דיווחים על אויבינו, שצופים בנו בהנאה - כאומרים תנו להם לעשות את העבודה שלנו. היש תמרור אזהרה גדול מזה?"

מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: רויטרס

לפני כחודש וחצי ביטל נסראללה שני נאומים ועורר גל שמועות על מצבו הבריאותי, אך לאחר כמה ימים הוא נאם ואמר: "התלהבתי והכנתי את עצמי, אבל לאללה היה רצון אחר. רצינו להיות שקופים אתכם משום שביטול הנאום לאחר הציפייה היה משאיר מקום יתר לפרשנויות. מצטער שהדאגתי אתכם ומודה על כך האיחולים והאהבה".

"ראיתי חלק ממה שנאמר בתקשורת הישראלית ובמפרץ על כך שהייתי מחובר למכשירי הנשמה וכדומה", הוסיף נסראללה, "אז אהיה איתכם שקוף - אין מה לדאוג, יש לי רגישות בקני הנשימה מזה כ-30 שנה, זה הפתיע אותי ביום שישי ולכן נאלצנו לבטל את הנאום. אין לי שום דבר. נזלת וצינון כמו כולם"