בגין עבירות טרור: כתב אישום יוגש נגד אחותו של הנייה

הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה נגד צבאח הנייה, שנעצרה בחשד לעבירות ביטחון. ב-7 באוקטובר, ב-06:40, היא כתבה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית: "המלחמה קמה". בן משפחה השיב לה: "בוקר טוב"

זמן צפייה: 01:51

כתב אישום בגין עבירות טרור יוגש בשבוע הבא נגד צבאח עבד אל סאלם הנייה, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, זאת לאחר שהיום (רביעי) הוגשה נגדה הצהרת תובע. ההחלטה להגיש כתב אישום התקבלה בסיומה של חקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז דרום, בשיתוף שב"כ.

צבאח, תושבת תל שבע בת 57, נעצרה בתחילת החודש, בעקבות חשד לכך שקיימה קשר עם פעילי חמאס, הביעה הזדהות עם ארגון הטרור, ופרסמה תכנים מסיתים הכוללים קריאות לביצוע פיגועים בישראל. מעצרה הוארך מעת לעת, כשבמקביל חוקרי הימ"ר אספו ראיות שאפשרו לגבש את הצהרת התובע בפרקליטות מחוז דרום. לפי הודעת המשטרה, כתב אישום ובקשה להמשך מעצרה של הנייה עד לתום ההליכים יוגשו ביום ראשון.

במהדורה המרכזית פורסמו הערב התכתבויות מקבוצת הוואטסאפ של משפחת הנייה. בבוקר 7 באוקטובר, בטרם גודל המתקפה התבהר למערכת הביטחון הישראלית, צלח כבר כבר הכריזה על מלחמה בהודעה ששלחה בשעה 06:40, בה כתבה: "המלחמה קמה". בן משפחה אחר בקבוצה הביע התפלאות, וכתב: "בוקר טוב, איזה טילים שלחו".

היערכות הכוחות למבצע המעצר אחות הנייה תל שבע חרבות ברזל
היערכות הכוחות למבצע המעצר בתחילת החודש | צילום: דוברות המשטרה

בעת מעצרה של הנייה בתחילת החודש נמצאו בביתה אלפי שקלים במזומן וראיות משמעותיות לעבירות הסתה. בין היתר, הראיות שנאספו על ידי כוללת דברי תמיכה בטבח 7 באוקטובר ועידוד מחבלים ברצועה להמשיך בפעולות שלהם. לאחר המעצר, מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפשיטה בביתה איתרו הכוחות מסמכים, אמצעי מדיה, טלפונים, ממצאים נוספים וראיות הקושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות נגד מדינת ישראל".

מבצע המעצר של צלאת הנייה זכה לשם "זריחה מוקדמת". את הפשיטה על ביתה הובילו שב"כ והמחוז הדרומי של המשטרה, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב אמיר כהן. לאחר המעצר, כהן מסר: "לא נבחל בשום אמצעי במלחמה נגד הטרור, ונשתמש בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותנו, בכל מקום, על מנת ליצור הרתעה - במקביל לסיכול אירועי פח"ע. זאת, במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

בחודש פברואר דווח בחדשות 13 כי אחת מאחייניותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ילדה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בעבר, גם בתו, נכדתו וגיסו של הנייה הגיעו מעזה לקבלת טיפול רפואי בישראל. כזכור, כמה מאחיותיו הנוספות של הנייה מחזיקות באזרחות ישראלית וגרות בתל שבע, לאחר שהתחתנו עם בדואים.