הלוחם שנרצח נטמן: "נלקחת כמלאך"

סמל אלחי טהרלב (20), לוחם גולני שנרצח בפיגוע הדריסה בכביש 60 ליד עפרה, הובא למנוחות בהר הרצל בנוכחות מאות. אביו, אוהד, בכה מעל קברו

בל על קברו של סמל אלחי טהרלב
בל על קברו של סמל אלחי טהרלב | צילום: הלל מאיר/TPS

מאות בני אדם ליוו בדרכו האחרונה את סמל אלחי טהרלב ז"ל, (20), לוחם גולני שנרצח היום (חמישי) בפיגוע סמוך לעפרה. טהרלב, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, נדרס בידי מחבל שנסע לעברו במהירות בעת ששהה בצומת סמוך ליישוב. "נלחמת בכל הכוח, היית מלאך ונלקחת ככזה", ספד לו אביו אוהד טהרלב מעל לקברו הטרי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''נלחמת בכל הכוח'', הלוויית טהרלב
''נלחמת בכל הכוח'', הלוויית טהרלב | צילום: TPS

"היית בן יקר", אמר בדמעות אביו של אלחי. "היית צמא לאלוהים ולכל דבר שיש בו חיים: לשירים, לניגונים, אהבת לצייר על כל דבר, בחומר וברוח. הייתה לך נשמה של אומן. היית ילד כל כך נדיב, היה לך לב כל כך רחב. אפילו כשהיית קטן תפסת סוכריות שזרקו בבית כנסת וחילקת לילדים שלא תפסו".

[brightcove_iframe video_id='aba_esped_vtr2_n20170406_v1' autoplay='0' credit='אביו של אלחי' desc='' kid='' duration='0'']

מסע ההלוויה בהר הרצל
מסע ההלוויה בהר הרצל

"היה לך חיוך שהמיס את הלבבות של מי שעמד לידך", הוסיף. "כל כך שמחת בחלקך, השפרצת אור וחיים. החן הקסום שלך, לא השאיר אף אחד ללא חיוך. אנחנו מסרבים להאמין, נפרדים, ולא נפרדים. החיוך תמיד ישאר בתוכנו, ואני מודה לבורא עולם על כמעט 21 שנה שקיבלנו כזו מתנה גדולה. כזה מלאך משמיים. היית מלאך, ונלקחת ככזה. תשמור על כולנו מלמעלה, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים, אני כל כך אוהב אותך".

אוהד טהרלב סופד לבנו אלחי
אוהד טהרלב סופד לבנו אלחי

"לפני 21 שנה פחות חודש קיבלנו פיקדון", אמרה אביטל טהרלב, אמו של אלחי. "קיבלנו קסם של ילד עם נשמה ענקית. ועכשיו מוקדם מדי ובהפתעה, אנחנו נדרשים להחזיר את הפיקדון. אני מודה לקדוש ברוך הוא על הזכות שהייתה לי להיות אמא שלך. קשה לעכל את הבשורה. בלתי נתפס שאתה לא איתנו, עם חיוך רחב וצחור שיניים, והנוכחות שלך שגורמת לעולם להיות מקום יותר טוב. אי אפשר היה שלא לאהוב אותך, היית תמצית החיות, החיוניות ואהבת הלב. מותך הוא אבידה ענקית, למשפחה, לחברים, ליישוב, לצבא לעולם. הנשמה שלך נגעה עמוק בכל מי שהכיר אותך".

אביטל טהרלב, אמו של אלחי
אביטל טהרלב, אמו של אלחי | צילום: TPS

גם אחיו של אלחי אמרו דברים לזכרו. "איך מבטאים תחושות שהלב מרגיש", תהו. "היית מלאך בדמות אדם. אף פעם לא כעסת, היית משקיע בכולנו, תמיד הסתכלת על מי שסביבך, בחרת לראות את הטוב בכל אחד. תהיה חסר לנו כל כך. הניגונים בשולחן השבת שתמיד הובלת וכשתיקנת את הזיופים של כולנו. יחסר לנו הצחוק הכובש שלך, והסילסולים שהצטרפו יחד עם גולני, וכמובן העיניים שלך שמבינות הכל בלי מילים. תודה לך שלימדת אותנו מה זו אהבת אדם. המנגינה שלך מנגנת בנו כל הזמן ולא תפסיק".

אחיו של אלחי לצד קברו
אחיו של אלחי לצד קברו | צילום: TPS

מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של טהרלב בפיגוע הדריסה. "בשם כל עם ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת טהרלב על הירצחו של אלחי - בנם היקר, חייל צה״ל מחטיבת גולני - היום בפיגוע דריסה", כתב רה"מ בחשבון הטוויטר שלו.

דברים ברוח דומה אמר גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "איבדנו היום בן יקר, אלחי טהרלב ז"ל, במערכה המתמשכת של מדינת ישראל להבטחת בטחונה ובטחון אזרחיה. אני רוצה לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחת טהרלב ולכל בית טלמון ולאחל החלמה מהירה לפצוע. צה"ל, שב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון פועלים ללא הרף כדי להבטיח את ביטחוננו, במאבק המורכב הזה שבו העורף והחזית חד הם. לא ניתן לטרור להחליש אותנו. החברה הישראלית חזקה ועלינו לעמוד איתנים, יחד, על משמר מדינתנו וארצנו".

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל, מאלק חאמד בן 21 מסילוואד, נסע מספר פעמים על הציר בחיפוש אחר חיילים. המחבל נסע עד צומת תפוח ובחזרה לעפרה. כשהגיע לעפרה, זיהה את החיילים שעמדו בפינת הצומת, בהם גם אלחי, מרחק מטרים ספורים מהבטונדות - אז הסתובב וסטה לעברם בחדות.

טהרלב הוא בנו של הרב אוהד טהרלב, דמות מוכרת בציונות הדתית, ראש מדרשה לגיוס בנות לצה"ל. אלחי היה חברם של שלושת הנערים החטופים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגלעד שער, ולמד בשכבה מעליהם בבית הספר. הוא הותיר אחריו שישה אחים.

צילום: TPS